Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

skruttplutt skrev 2011-09-16 21:51:37 följande:
    Hur stora barn får plats i vagnen? Sitter en unge på 1 m bra eller är den för liten?
    våran stora tjej som är ca 90 sitter bra men 10 cm till så är nog risken stor att det blir för "lågt i tak"
    ♥ Therese 091228 ♥ Ellinor 110608 | phlippans.blogg.se
  • Phlippan87

Visst fastnar stenar i däcken ibland men de är oerhört lätta att få bort enligt mig. Har inte haft några problem med ryggstödet heller, gick inte att få 90 graders lutning i vår brio som vi hade tidigare heller. Upplever inte sittdelen som vinglig eller instabil heller. Bor numera 1 trappa upp som ska forceras med en 1,5-åring, liggkorg samt matkassar och jag upplever inte liggkorgen som tung och otymplig direkt. Har nu använt vagnen på roslagsbanan, bussar, i butiker, på marknad, kullerstensgator, gräsmattor, grusvägar, dåligt underhållna asfaltavägar m.m utan minsta bekymmer egentligen. Ser fram emot att få testa den i snön också

• Phlippan87

Har en snart 2-åring och en 4-månaders i liggkorg. Har aldrig märkt att vagnen skulle vara svårsvängd, hur smidig som helst tycker jag... har haft stora tjejen liggande en hel del och inte märkt någon skillnad heller. Dock inte testat att köra med låsta hjul

• Phlippan87

Izap: så kunde min också göra, se till att trycka upp spärren ordentligt så slipper du det problemet (plastöglan alltså)

• Phlippan87

Nu har jag även testat vagnen i skogen, ett snårigt elljusspår med rötter, stenar m.m. Inga problem alls. Bara snön kvar att testa nu då. Har även införskaffat åkpåsar från The Buppa Brand som passar riktigt bra i vagnen

• Phlippan87

Fotsacken är för kort för min tjej och ska vi bara ut och gå vill jag slippa ta på termobyxorna varje gång. Åkpåsen passar henne perfekt.

• Phlippan87
    mini1983 skrev 2011-10-30 08:33:07 följande:
    Vad har ni för åkpåse till isf?
    jag har en från The Buppa Brand, den är aningen längre än sittdelen men passar i övrigt finfint. fördelen är ju att man kan ta av "överdelen" helt så man bara har själva delen de sitter på i vagnen om man skulle ha varmare kläder någon dag eller dyl så det inte blir för varnt
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!