Inlägg från: Mammato2 |Visa alla inlägg
  • Mammato2

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

Izap skrev 2012-01-15 18:33:48 följande:
    Jo, dem kan nog ändra måtten frånårsmodell till årsmodell. Första chassit vi hade var från 2010 och det nya vi fick var från 2011, det är flera saker som skilljer dem åt, dock kan vi såklart fästa sittsarna som man ska (dem är från "gamla" vagnen).
    Såg igår att man nu kan köpa ett slags fäste som man klickar i vagnen (utan sitt/liggdel i) där kan man då ställa babyskyddet! Tydligen ska dem flesta babyskydd passa. Det hade vi helt klart köpt om det fanns när vi köpte vagnen.
    Vart såg du det???med fästena till babyskyddet..
    Vincent och Alexander 110828
  • Mammato2
    Laban82 skrev 2012-01-15 21:18:56 följande:
    Va tråkigt att höra

Verkar ju vara ryggstödet på sittdelen som inte riktigt är okej alltså.
    Ska komma noga sen då jag far och tittar på vagnen.   

Får man ryggstödet helt rakt eller halvsitter barnet?   

Dem halvsitter lite, dock kan man få fullt liggläge.
  • Mammato2

Måste fråga tycker ni det är lätt att fälla vagnen med sittdelarna på???

Innan när jag hade liggdelarna på tog jagbort dem och fälde chassit hur lätt som helst men nu när jag satt på sittdelarna så tänkte jag att nu kan jag fälla allt tillsammans men jag tyckte det var skit svårt, alltså när man har sittdelarna på så är dem väldigt lätta så det är inte svårt att ta av dem. Men jag vill kunna fälla allt ihop :).

• Mammato2
    HUGO09 skrev 2012-03-01 07:24:38 följande:
    Oj så mycket att läsa. Är så sugen på denna vagn då vi nu har en babytravel och den lille på 5 månader börjar bli stor för liggdelen.Och nu vill jag u inte lägga han ifrån mig. Försöker nu sälja min babytravel, hoppas det år fort så jag kan beställa!! = )  Frågor: Är det punkteringsfria hjul? Får stor barn plats? Stora sonen är 96,5 och väger 15.

ja  hjulen är punkteringsfria. men jag tror maxvikten är 15kg, det är det väl på de flesta vagnar, jag är inte säker på vikten.
  • Mammato2

Jag använder aldrig  banden när jag fäller ihop vagnen i bilen lägger sittdelarna på sidan och vagnen på andra sidan den fäller inte upp sig eller nått provade en gång med banden sen struntade jag idet. Jag har fällt ihop vagnen med sittdelarna men oj vad klumpig den blev det tar inte många minuter för mig att fälla ihop vagnen och får in den i bilen.

• Mammato2
    Live In The Moment skrev 2012-06-01 11:55:28 följande:
    Är det någon som vet hur lätt det är att ta loss liggdelen när bebis ligger i? Hade hoppats på att kunna ha en hårdlift i sittdelen men enligt stället vi beställde vagnen på så hade de ingen hårdlift som passar i... utan det är liggdelen som gäller.

Jag kommer i så fall behöva ta loss liggdelen och bära den upp för flera trappor dagligen när jag lämnar och hämtar de äldre barnen i skolan och på förskolan.

Så, någon som vet om liggdelen är svår att ta loss och om den är tung att bära (för band fanns väl på liggdelen?)?
    Jag använde bara hårdlift så jag vet inte men varför vill du ha en hårdlift i sittdelen. I hårdliften finns det handtag på sidorna och får man in tekniken så kan man lyfta ur med bebis i jag gjorde inte det då jag har tvillingar lite jobbigt att bära :)
  • Mammato2

Alternativet är att ha en mjuklift i sittdelen det borde gå då sittdelen har fullt liggläge. Vet att det finns mjukliftar till basson vagnen :)

• Mammato2

Vad fint  du gjort hade varit fräckt att kunna ändra. En jag känner köpte vagnen nu i våras då fanns den i röd. 

• Mammato2
    Mammzoy skrev 2012-07-31 21:44:28 följande:
    En liten fråga som inte diskuterats så mkt: hur har ni gjort med skötväska? Har ni den på handtaget? Går det eller blir det för tungt?
    Speciellt nyfiken på hur ni med tvillingar gjort. Har ni en vanlig skötväska el modell större? Hur får man plats med allt? Har funderat på en Skip hop double duo deluxe, men den är ju gigantisk. Kan man ha den på handtaget, får den plats under?

Tack.

Jag har skötväska på min en skip hop double, hittils inga problem men jag är medveten om att det kan bli för tungt :)
  • Mammato2
    malahannah skrev 2012-08-16 17:42:26 följande:
    Hej! Håller på att läsa igenom allt och såg att där var några från Höganäs/Helsinborg. Är där någon som har kvar sin vagn som man kan få klämma lite på? Kanske tom någon som ska sälja sin under hösten? Väntar tillskott i januari så har tid på mig innan det ska inhandlas vagn.
    Nu vet jag inte om du fortfarande är intresserad, men jag bor i hbg och har en Basson duo min vagn är ett år gammal.

Har även två liggdelar till salu om du är intresserad?

Mvh

Malena   
  • Mammato2

För att förtydliga min vagn är inte till salu men du kan få komma och känna på den.....men liggdelarna är till salu.

• Mammato2

När jag köpte vagnen sa dem till mig att man kunnde ha tullsas tvilling skydd men det gick inte, dock har tullsa kommit med ett nytt till tvillingvagn vet inte om det funkar.

Jag mailade basson angående detta de sa till mig att man ska ha singel regnskydd till vagnen.  

• Mammato2
    malahannah skrev 2012-09-13 23:08:55 följande:

Tack för erbjudandet! Jag hittade en bekant som hade vagnen:)
    det fanns en ute på blocket i helgen här i hbg tror jag det var.
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!