Inlägg från: Syster Luring |Visa alla inlägg
  • Syster Luring

Basson duo twin med vändbara sittdelar?!

lajm skrev 2011-04-22 21:36:15 följande:
    Jag pratade också med Babytider i Jönköping och hon bekräftade att jag skulle få 2011 års modell med reflex sömmar så att det är samma som på typ Barngrottan.
    Nu känns det jättebra.
    Vår son är också 2 år och jag tror han kommer få bra plats. Han åker ju Babytravel syskonvagn idag utan problem.
    Får hem min vagn om ca 1 vecka så då ska jag berätta hur jag upplever den.
    Underbart, då ska jag slå till på den idag! Har fått ett pris på 4 660:- inkl en liggdel och regnskydd samt fotsackar. Ett jättebra pris.
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-04-24 10:06:45 följande:
    Wow
    Idag ringde tjejen från Babytider i Jönköping så nu är vagnen beställd! Skrattande Fick priset 4 660:- och det är fri frakt så inget mer tillkommer. Ett sjukt bra pris för en så fin vagn tycker jag. Eftersom vi inte ska ha förrän i augusti så bad jag att få vänta till nästa leverans innan de skickade den vilket var ett par tre veckor bort, annars hade den kommit redan till veckan. Tihii.
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-04-24 15:22:30 följande:
    är det den versionen som barngrottan visar på sin sida då?, som är smalare och snyggare
    Japp!!! Har dubbelkollat både via mejl och via telefonsamtal idag. (Hon ringde upp)
  • Syster Luring
    lajm skrev 2011-04-30 22:24:53 följande:
    Jag har fått hem vagnen och jag är nog lite kär i den. Det är nät under bakre delen av sufletten så man jan ta bort bakre delen an sufletten sp blir det hel genomströmning av luft på sommaren. Älskar solskyddet. Vagnen är smidig och lätt att köra.
    Köpte den på nätet på Babytider och det är exakt samma som på Barngrottan. Samma saker som ingår också.
    Ska sälja min Babytravel nu direkt.
    Ji-hoo! Gud så tervliga nyheter. Vi får vår om ett par veckor. Har också beställt från Babytider i Jönköping, vilken skillnad i pris jfr med andra återförsäljare och fri frakt dessutom.
  • Syster Luring
    Katjan skrev 2011-05-01 09:41:28 följande:
    Om jag inte minns helt fel så är väl Basson duos vagn samma vagn som www.stroll-air.com säljer borta i starterna...

" target="_blank">

<--- en video på vagnen.

Valco Baby tillverkar ju Babytravels vagn.

Ska funderar på att beställa en själv, måste klämma lite på den först. Verkar som att de ska sälja lufthjul som tillval i Usa och Canada iaf.
    Ahaaa, kul med lite andra bilder! Det måste ju vara samma vagn.
  • Syster Luring
    Mina Älskungar skrev 2011-05-01 07:42:28 följande:
    Åååå vad roligt! Hur upplever du framhjulen. Kommer dett att funka okey i vinter om det blir lika mycket snö som det varit? Vet inte hur gammal din stora e. Vår kommer att vara 2 år i oktober när bebbe kommer. Finns det plats med overal pål 2-åringen tror du eller kan det bli tajt?
    Kolla in YouTube-länken som Goldenticket la in, där ser man ju verkligen att sitsarna inte alls är så korta. Däremot ser de ganska smala ut men om en treåring och en femåring får plats borde ju våra 09:or få det uten problem.
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:12:17 följande:
    filmklippet var kanon... 10 inches i sittbredd är ju inte dåligt, vi har en brio nova nu, äldre varianten av brio happy typ och den har ju ca 28 cm, 10 inches är ju ca 25 så det är inte mycket smalare (speciellt inte för vår dotter som kommer vara 1,5 år).
    väldigt lika var de ju åtminstone, nu är jag ännu mer sugen, blir nog till att beställa en för vår del då
    Vågade inte fråga hur mkt 10 inches var - tack för hjälpen.
  • Syster Luring
    Phlippan87 skrev 2011-05-01 11:26:26 följande:
    25,5 är kanske mer exakt, mätte våran BRIO-vagn nu, sittdelen 28 cm och bredden på vagnen 61 cm så det är ju inga stora skillnader om man säger så. speciellt inte för vår dotter som är ganska smal och dessutom bara kommer vara 1,5 när Knyttet kommer... och vikten på vagnen är nästan exakt som på vår BRIO, om inte lägre till och med vilket ju känns riktigt bra
    Låter verkligen toppen! Vår kille är också liten, han väger omkr. 10.5 kg och bebisen kommer i augusti strax innan han fyller två så jag tror det kan passa perfekt. Är det alltså en singelvagn du jämför med? Det är ju helt otroligt isåfall. *Springer genast ut och mäter vår Emmaljunga scooter*

• Syster Luring

Emmaljunga scooter (2011) är 28 cm bred längst in på det smalaste stället på sitsen så det är ju precis som du säger, inga som helst problem med sitsbredden. Vi har haft både overall och åkpåse med fårskinn i i vinter. Antagligen är Emmaljungan tom trängre i venterstass eftersom bågen (som är fast) är så låg.

• Syster Luring
    Katjan skrev 2011-05-01 12:12:18 följande:
    Ni som har vagnen och kört med barn utomhus, berätta gärna om fjädringen. Är den bra eller upplevs den stumm?
    Också nyfiken på det.
Svar på tråden Basson duo twin med vändbara sittdelar?!