Inlägg från: dreamspell |Visa alla inlägg
  • dreamspell

Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?

Möjligt att det går över, men glömmer gör man knappst. Vår 5åring hade kolik och var precis som din dotter ständigt missnöjd och jättekrävande-nu för ett tag sen fick vi reda på att han har autism så det är fortfarande MKT jobb med honom. Lillebror som inte alls var planerad(vi var totalt avskräckta efter 1:a barnet!), är född förra sommaren så det skiljer 4år på dom och han var precis lika jobbig opch skrek och skrek hela tiden. Han sover också pissdåligt på nätterna, vaknar och skriker typ varje timme och så upp 5:30. (Han är nu 15mån) Asjobbigt att ha en surunge på dagarna, en med autism och så inte ens få sova. JAg är helt slut och bara önskar man kunde säga upp sig. Ska man nånsin få uppleva el känna att det är roligt och mysigt med barn undrar jag ibland. Bebistiden är ju bara en mardröm man vill glömma med båda 2, det är jag jätteledsen och nästan bitter över..
    Usch-förlåt att jag är så negativ  men jag behövde få ut det..

• dreamspell
    stardream och Lea74:  Ja, förutom missnöjet och gnälligheten så har han aldrig kunnat underhålla sig själv. Man var alltid tvungen att vara med-fortfarande vill han oftast att vi ska vara med honom. Han var inte intresserad av andra  barn direkt, och tex på lekplatser lekte han inte som dom andra. Han satt aldrig still i sandlådan eller kande roa sig med nåt, han kröp eller gick iväg alt var jämte mig och gnällde. Leka med leksaker gjorde han knappt heller, han radade dom i långa rader ist. Han utvecklades normalt med kryp & gång även om det var något sent, och pratde och sådär också, men sen var det som om det tog stopp nångång,har jättesvårt att se tillbaka och försöka komma på när..Hans inskolning på dagis var jättejobbig, han skrek varje lämning tills fram för knappt 1år sedan, han började prata annorlunda-eller inte alls, han blev jättekänslig för ljud, han slutade äta nästan allt som han tyckt om innan etc. Ju äldre han blev desto mer avvek han ju, mellan 3-4år var det värst och då började han också få mkt utbrott. Nu har det varit ganska ok sen hans resurs på dagis började och han är inne i en positiv utveckling men visst är det ofta jättejobbigt..Jag tyckte han var speciell ganska tidigt, men folk omkring tyckte att "barn är barn" och "dom växer ifrån vissa beteenden" osv..Men ju äldre habn blev desto tydligare blev det ju. Jag misstänkte autism innan utredningen drog igång..
Svar på tråden Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?