Inlägg från: Phillippa |Visa alla inlägg
  • Phillippa

Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?

Det jag reagerar på är att hon bara sover 9-10,5 h. I den åldern bör hon sova ca13 h för att vara utvilad. Jag har en dotter som avskyr att sova så jag vet att det inte är lätt. Vi har kört med baby whisper metoden ett tag nu och nu är det mkt lättare att lägga henne.

Ett annat tips är att vara riktigt konsekvent i allt, annars kan hon bli orolig och vet inte vad som gäller.

Ha även tydliga rutiner under dagen. Du kanske redan gör allt detta men jag skriver det i fall att!

Lider med dig :(

• Phillippa
    justine skrev 2010-10-24 14:13:50 följande:
    källa?

finns säkert de som sover 13 timmar men jag tycker det låter mkt och ovanligt.
    Ja, enligt bvc och man hittar det lite varstans om man googlar på "barn sömn". Här tex www.netdoktor.se/barn/ . Jag menade så klart på ett dygn och inte bara under natten ;). 

Eftersom ts skrev läggning "efter" 19 så fick jag det till 20.00, vet inte riktigt hur jag tänkte där?!  Men det blir i alla fall inte mer än 10-11,5 h på ett dygn och det tycker jag ändå är för lite och gissar att det kanske är därför hon är gnällig. Märker du skillnad på humöret om hon någon gång sovit mycket? Är hon gladare då? 
Svar på tråden Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?