• Lea74

Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?

Har hon alltid varit sådan eller bara sedan en tid?

• Lea74

åh, jag förstår dig! Du verkar ha det jättejobbigt. Min son är också rätt gnällig och krävande och väldigt mammig och vissa perioder är bara för jobbiga (har skrivit om det här på FL). Dessutomn är han jättekinkig med maten och går upp rätt dåligt. Han kan bara somna till amning eller i vagnen.... men, men, nog om mig, jag fattar att du har det himla jobbigt och förstår att känslorna går upp och ner.

En stor tröst verkar vara att hon fungerar bra på dagis. Hur orkar pappan med situationen? Kan pappan eller någon annan avlasta dig så att du kan gå ut typ en timme varje dag. Så har vi gjort när jag blir för trött.... Positivt är ju också att hon inte är så "jobbig" med någon annan och då kan du ju slappna av den biten.

Annars är jag dålig på barnpsykologi... Ett tips kan ju vara att läsa ngn bok kanske.... eller om det är för jobbigt kontakta bvc för tips och råd - kanske kan du få prata av dig med någon...

I någon annan tråd skrev någon att när barnet började intressera sig för böcker blev gnället mindre... vet inte.... kanske värt att prova....? Eller sätta på typ teletubbies så att du får vila (om hon nu gillar det förstås...)-

Kram till dig....

• Lea74

Dreamspell: Också nyfiken på hur din son var under spädbarnstiden/runt 1 år- 2 år. Utvecklades han normalt eller var han annorlunda förutom det ständiga missnöjet/gnället?

Svar på tråden Någon mer som har ett barn kring 16 månader som inte gör annat än att gnälla/skrika?