• 071020

Matvägrande 2 månaders bebis!!!!! HJÄLP!!!!!!!!

lider med dig...skulle nog kunna skriva en bok om hur det är att ha ett matvägrande barn...

en sak jag har lärt mig, hur svårt det än är...gå efter hur barnet mår inte hur många ml. Jag hakade också upp mig på hur många ml, men hon åt ALDRIG så mkt som hon "skulle"....

vi har gått igenom såååå många sjukhusbesök med prover & tester på det enda o det andra...

var det bara bajset som gjorde att de gav er nutra? (min dotter åt oxå denna hemska sörja) Skulle jag skriva allt vi gått igenom skulle det bli mkt låååångt, men fråga på så ska jag göra mitt bästa för att svara...

Vet att det är ngt av det jobbigaste man kan gå igenom....inte kunna mata sitt barn... kram

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • 071020

nej nej...det va inte riktigt så jag menade...klart att du måste ha koll på att hon äter ok, jag menade mer att hon kanske aldrig kommer äta lika mkt som en "normal" bebis gör... min lilla åt aldrig mer än max 120ml/gång o då va hon runt 8mån, alltså mindre än vad "normal" bebisen skulle göra...

kräv en utredining på barnmottagingen, har de gjort UL på magen/tarmarna? Detta va det första de gjorde (på båda mina barn, för att utesluta att ngt va fel där.

• 071020

min dotter fick ersättning från 1mån ålder, ammningen va en hel historia för sig själv, jag pumpade i en månad, men hon kaskadkräkte som en galning. Därav läkarbesök på barnakuten, o efter uteslutningsmetod blev det mjölkfritt.

Hon sov som en gris, fick väcka henne varje natt i 4mån för att ge mat eftersom hon inte visade hungerskänslor o inte gick upp i vikt som hon skulle..

• 071020

har ingen aning om vad skillnaden kan vara, har också bara fått nutra rekomendrat... kan säga att vi har gått i malmö & helsingborg. På båda ställena har vi få´tt bra o snabb hjälp...

• 071020

tycker så synd om dig, har gått igenom matproblem med 2 barn... fy f-n säger jag bara...stå på dig, o behövs det ett utbrott på läkaren så gör det... (har jag gjort när vi va inne på akuten med dottern...känns skit men då va det de enda jag kunde göra för att få dem att lyssna, jag som mamma känner mitt barn bäst o vet när de inte mår bra)

• 071020
    Golvmoppen skrev 2010-10-19 15:52:52 följande:
    TS: Inte för att skrämma dig, men det kan vara ett hjärtfel som är orsaken till problemen. Matvägran är nästan det vanligaste symtomet på just Hjärtbarn.
    Hur är hon när hon skriker? Skiftar hon färg till lila/blå?
    Alla hjärtfel kanske man inte upptäcker via att bara lyssna.
    Tycker att du ska söka Lund el be BVC remittera dig. Med UL kollar de lätt hjärtat och ni får svar. Är det inget fel där, så kan ni ju utesluta det.
    håller med, detta ska absolut kollas, det gjordes det på min dotter med (dock utan att hon skiftade i färg) vi hade tur för där va inget fel...absolut super nervöst, men bättre att få det kollat...

vi kollade ämnesomsättning, glutenallergi (då va hon äldre), & cf också...inget hittat skönt att få det uteslutet
  • 071020
    MagganH skrev 2010-10-19 16:25:12 följande:

Jag testade Esskas antikolik flaska + Althéra och hon åt 155 ml !!!! =) Är så jäkla glad!!
    Inget skrik, ingenting. Hon till och med smaskade efter hon ätit !!
    Hoppas nu detta håller i sig och att det var så enkelt !!!!
    Usch, en stor sten lätta från hjärtat nu.. Galet glad!!
    Tänk att man kan bli så glad för en sån sak haha.. =))))

va bra Solig
Svar på tråden Matvägrande 2 månaders bebis!!!!! HJÄLP!!!!!!!!