• Lärarn

Matvägrande 2 månaders bebis!!!!! HJÄLP!!!!!!!!

Förstår att du är orolig!

Men för att ge dig lite perspektiv: min lilla, 7 veckor, äter 90-135 ml NAN per måltid, var 3-4 timma, och har alltså en vanlig dag mellan 06-11 ätit max 200 ml. Äter kanske 3 hela 135 ml flaskor och sedan lite mindre resten av dagen/kvällen då hon också kan vara ledsen vid matning. Det hjälper att bära runt henne när man matar. Hon har lite ont i magen och går upp bra i vikt så jag är inte ett dugg orolig. Visst tycker jag det är träligt när hon skriker och krånglar med maten men eftersom hon går upp i vikt äter hon ju det hon behöver antar jag.

Det kanske är en bra idé att sömnmata så att du vet att hon äter ordentligt, men ett matvrak kanske hon aldrig blir och det är nog ok. Men det är klart att hon måste gå upp i vikt.

Min tjej skriker mkt, och vi har diskuterat på BVC. Men där sa de att är hon glad och utvecklas, går upp i vikt då gör man inget åt magont och liknande. Men går de inte upp i vikt, eller verkar ledsna mest hela tiden och loja, då gör de ordentliga utredningar. Verkar som ditt BVC tänker annorlunda, eller?

Lycka till!

• Lärarn

Förlåt - läste fel i TS, 07-23 var det ju och inte 11... Ja, det låter ju väldigt lite...
    Jag skulle göra det som funkar, och om sömnmata är det som funkar gör det! Det lär ju inte vara för evigt - hoppas man...

Svar på tråden Matvägrande 2 månaders bebis!!!!! HJÄLP!!!!!!!!