• Kirenaj68

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Micce skrev 2010-10-18 21:17:27 följande:
    Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag. 
    Lycka till.
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:04:36 följande:
    Vet inte om du är man eller kvinna, men skulle personligen aldrig i livet följa med en okänd man som kommer fram och ger en komplimang och frågar om en fikadejt. Vet ingen som gör det. Bara obehagligt och kan dessutom vara farligt.
    Jag är man.
    Det vore påfluget förstås. Då är naturligtvis på sin vakt. Man får börja försiktigt och känner man att man med tiden får bra kontakt kan föreslå fika på något kafé.
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:23:03 följande:
    Ja, såklart du är man....

Att känna med tiden är förstås helt ok. Och en helt annan sak. Men det handlar om att bara gå fram till någon och föreslå en dejt.
    Såklart? Det uttalandet får stå för dig.

På vissa tjejer funkar den approachen, andra inte. Personligen hade jag väntat med att föreslå fika tills jag hade lärt känna henne någorlunda. Man vill ju att det ska leda till något bra för båda.
  • Kirenaj68
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:59:13 följande:
    Precis Glad
    Fast jag hade inte föreslagit fika med en gång förstås. Det hade varit för påfluget och det flesta tjejer backar då.
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 20:36:12 följande:
    Ja, det är klart att det står för mig. Hade varit ytterst förvånad om du vore kvinna och tyckte att det var en bra idé att bara gå fram till någon och direkt fråga om dejt.
    Vilket jag heller inte har föreslagit. Bara att det inte är något märkvärdigt att ragga på vardagar...
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 22:12:12 följande:
    Du citerade ju TS inlägg där han frågar just om man bara kan gå fram till någon och be om en dejt och du svarar att det inte är några problem. Kanske läste du inte det du svarade på?

"Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll."

Och du svarar:

"Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag."
    Månne läste jag det där med fika lite för snabbt, men annars var jag väl inte helt ur spår?
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 22:40:22 följande:
    Som jag läser trådstarten så menar han just att gå fram till personer man träffar i vardagen, ge en komplimang och be om en dejt. Jag tror inte att han menar i vardagen som att lära känna någon och sedan fråga efter ett tag. Men jag kan ha fel. Håller med dig att man absolut kan lära känna folk i vardagen, tror till och med att det är det bästa sättet. Men jag tror att TS menar att man snabbt ska slå till när man ser någon attraktiv. Och där är vi ju helt överens.
    Gott. Då är vi på samma linje du och jag.Skål
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?