Inlägg från: Anonym (Creep) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Creep)

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 12:36:08 följande:
    Inget fel på vardagssex. Man kan ragga var som helst.
    Klart man kan. Om man vill att andra ska tycka att man är ett creep.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 13:23:14 följande:
    Man kan det även om man inte vill att andra ska tycka att man är ett creep. 
    Nej man kanske inte vill att folk ska tycka det, men om man raggar överallt så kommer folk garanterat tycka att personen som raggar överallt är ett riktigt creep.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-01-01 13:47:03 följande:
    För att inte tala om hur desperat man framstår. Tänk folk som raggar på bussen eller i en affär. Sjukt desperat och bekräftelsetörstande. 
    Ja verkligen. En person som börjar ragga i bussen eller på affären skulle i mina ögon framstå som fullständigt desperat och oattraktiv. Usch. Fanns en del creeps som stötte på mig när jag jobbade i kassan i min ungdom. Vidrigt!
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 16:42:35 följande:
    Alla som raggar är inte creeps. En del är söta gentlemän. Jag stötte på en tjej som jobbade i en affär, mitt i julhandeln. Hon tog inte illa upp, såg glad ut.
    Facepalm!

Du fattar inte ens varför tjejer ser glada ut. Det är för att det är en jävligt obekväm situation. Ibland rent av obehaglig. Att le är ett sätt att rädda situationen och komma därifrån så att situationen inte eskaleras. Att du tror att ett leende innebär att hon blir glad säger ju allt.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:29:32 följande:
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen Solig
    Tro mig, det gör du garanterat inte. Inte är du en genteman heller, för du lyssnar inte på kvinnor. Och hade du varit söt hade du inte varit en evig singel. Sorry.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:32:52 följande:
    Du var inte där Glad
    Som fd butiksanställd har jag varit precis där många gånger. Och lett och varit trevlig mot creeps.
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 17:53:41 följande:
    Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag. 
    Lycka till.
    Vet inte om du är man eller kvinna, men skulle personligen aldrig i livet följa med en okänd man som kommer fram och ger en komplimang och frågar om en fikadejt. Vet ingen som gör det. Bara obehagligt och kan dessutom vara farligt.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:59:13 följande:
    Precis Glad
    Vadå precis? Du vågar ju inte ens skriva till någon på en dejtingapp. Istället startar du trådar om det
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 18:17:41 följande:
    Jag är man.
    Det vore påfluget förstås. Då är naturligtvis på sin vakt. Man får börja försiktigt och känner man att man med tiden får bra kontakt kan föreslå fika på något kafé.
    Ja, såklart du är man....

Att känna med tiden är förstås helt ok. Och en helt annan sak. Men det handlar om att bara gå fram till någon och föreslå en dejt.
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 19:07:33 följande:
    Såklart? Det uttalandet får stå för dig.

På vissa tjejer funkar den approachen, andra inte. Personligen hade jag väntat med att föreslå fika tills jag hade lärt känna henne någorlunda. Man vill ju att det ska leda till något bra för båda.
    Ja, det är klart att det står för mig. Hade varit ytterst förvånad om du vore kvinna och tyckte att det var en bra idé att bara gå fram till någon och direkt fråga om dejt.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 21:20:26 följande:
    Jo, det vågar jag.
    Nej, om tjejen inte skriver först så vågar du inte.
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 22:04:28 följande:
    Vilket jag heller inte har föreslagit. Bara att det inte är något märkvärdigt att ragga på vardagar...
    Du citerade ju TS inlägg där han frågar just om man bara kan gå fram till någon och be om en dejt och du svarar att det inte är några problem. Kanske läste du inte det du svarade på?

"Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll."

Och du svarar:

"Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag."
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 22:26:41 följande:
    Månne läste jag det där med fika lite för snabbt, men annars var jag väl inte helt ur spår?
    Som jag läser trådstarten så menar han just att gå fram till personer man träffar i vardagen, ge en komplimang och be om en dejt. Jag tror inte att han menar i vardagen som att lära känna någon och sedan fråga efter ett tag. Men jag kan ha fel. Håller med dig att man absolut kan lära känna folk i vardagen, tror till och med att det är det bästa sättet. Men jag tror att TS menar att man snabbt ska slå till när man ser någon attraktiv. Och där är vi ju helt överens.

• Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 23:17:23 följande:
    Gott. Då är vi på samma linje du och jag.Skål
    Absolut Skål
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?