t0va skrev 2010-10-18 23:40:29 följande:
Jag är också spruträdd, har fått gå i terapi för att fixa blodprov. Nu fick jag KS så det var ryggbedövning som gällde, jag var så rädd men sambon fick hålla mig i handen och jag sa till innan så de förklarade vad de gjorde. Kändes inte knappt alls, var bara ett tryck men ingen smärta.
Sen fick jag massa komplikationer av KS, stor blödning i buken så det blev en ny operation och då ryggbedövning igen, denna gången var inte min sambo med, han hade hand om bebisen men det var samma sak nu. Kändes inte.
Efter den operationen fick jag EDA och en pump som pumpade in smärtstillande under ett par dagar så jag skulle få smärtlindring. Den satte de på IVA och det kändes inte heller.
Jag var inställd på en vaginal förlossning och skrev i förlossningsbrevet att jag inte vill ha EDA om det inte är absolut nödvändigt, sen läste jag på massor för att känna mig trygg med i vad som händer så när det var dax kändes det ok. För mig hjälper det om jag får veta vad som händer, när den sätts osv.
Personalen på BB och förlossning var så förstående och tog det lungt så det kändes bra.
Ja men så är jag också! Jag vill gärna veta vad som händer och hur det kommer hända osv..är väl antagligen därför jag är så nojig för förlossningen och sprutan och allt bara för att man inte vet innan hur det känns eller kommer att kännas....Borde vara lättare att förbereda sig när man vet hur int det kommer göra liksom..hehe