Inlägg från: Anonym (En till som känner igen sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till som känner igen sig)

Att älska nån man inte kan få

Anonym (Känner igen) skrev 2025-01-13 23:47:11 följande:
    Jag är i en likadan sits men omvänt. Har en fin och annorlunda relation med en kvinna (därtill kollega) som är upptagen. Inget förbjudet har egentligen hänt, men vad jag trodde var min första jobbcrush som snabbt skulle blåsa över,  har nu varit en stadig förälskelse i två år. Det är som en ständig cirkelgång som inte kan brytas, men där inget uttalas. Vi återkommer ständigt till varandra men utan att överskrida en vänskapsgräns. Jobbigt men samtidigt stimulerande
    Och jag känner så igen mig i din situation.. Fast jag är den upptagna kvinnan och han är singel. Sedan i våras har jag varit störtförälskad i min kollega.. Jag vet inte om han har känslor för mig eftersom han verkar vara bjussig och utåt mot de flesta, men vi har mycket gemensamt och skrattar ihop. Jag har en sambo sedan för alltid och vet inte om förälskelsen grundar sig i att jag och min sambo vuxit ifrån varandra..? Jag längtar efter passion och äventyr medan han vill skaffa barn och leva ''familjeliv''. Suck.
  • Anonym (En till som känner igen sig)
    Anonym (Känner igen) skrev 2025-01-24 23:08:07 följande:
    Alltid skönt att höra om andra som är i liknande situation! Men om du känner så med din sambo, och ni dras åt olika håll i en så avgörande fråga...vore det inte det rätta att gå skilda vägar oavsett vad som skulle kunna hända med kollegan? Har du starka känslor för din sambo annat än som nära vän?
    Verkligen! Skönt att ventilera här. Hur går det med din förälskelse?

Grejen är den att det är som om jag försöker övertyga mig själv om jag ju faktiskt fortfarande tänder på min sambo, men i själva verket är det mest närhet i form av kramar jag vill ha ifrån honom.. han är bara trygg och gosig liksom. Hjärtekrossande att inse detta :(

Det finns inte riktigt någon kemi kvar (iallafall från min sida) och har börjat störa mig på mycket han gör. Mina tankar finns bara på min förälskelse och det tar så mycket energi..  Funderar på om vi kanske borde ta en paus. Mest för att jag behöver reda ut mina känslor. Att berätta för min sambo att jag är kär i någon annan skulle jag nog aldrig kunna göra. Vill inte såra honom på det sättet. 
Svar på tråden Att älska nån man inte kan få