Att älska nån man inte kan få
Först vill jag bara säga att jag tror att barn har stora möjligheter att få ett bra och normalt familjeliv trots att föräldrarna är separerade. Hans egna erfaranheter behöver ionte betyda att hans barn kommer att få uppleva samma. Själv gick mina föräldrar isär efter 20 års äktenskap. Idag är de båda pensionärer men har alltid kunnat ha en sund relation och sett till att vi barn har fått ett bra uppväxt, utan trassel, trots skilsmässa.
Jag kommer aldrig att kunna försvara otrohet. Det är ju uppenbart ingen stabil relation killen har. Han borde verkligen se över sin situation, för sin egen skull och inte minst för sin familj skull (som han går bakom ryggen på).
Jag känner dock empati med dig och förstår att det är jobbigt för dig. Tyvärr låter det som att killen är fast i soin princip om att fortsätta såra sin familj, leka med dina känslor och att ha det som han har det idag. Tycker du verkligen han är en bra kille som beter sig som han gör? Tror du att han skulle behandla dig bättre om han var separerad än vad han behandlar sin fru? Jag vill inte vara hård mot dig. Men jag tror att det finns en bättre man åt dig som är värd dina känslor! Kemin som ni har kanske aldrig kommer att försvinna. Men ta set som ett fint minne och förstök att gå vidare med en man som möter dig med öppna armar!