• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

MillaPo! Stort GRATTIS till dig

• Skruttfia82

Skruttfia82: BF 25 juni
    Smulans: BF 3 juli
    Strax: BF 8 juli

• Skruttfia82

Mammiz: Vad skönt med framsteg och lite besök och för att inte tala om GLASSEN. Vad sugen jag blev nu.
    Vad säger läkarna annars?? Hur er läget ut nu??
    Jag vill gärna höra hur det går för er??
    KRAM 

• Skruttfia82

Hej!

Har varit på IKEA idag och inhandlat en ny garderob till dottern. Insåg att hennes byrå inte skulle räcka till både henne och bebisen. Så nu får bebisen hennes byrå och hon får en garderob med lådor och klädstång, jättefin, bara 128cm hög så den passar iaf ett par år och sedan får väl lillasyster/lillebror ta över den.

Nu har mannen åkt till jobbet och det är bara monteringen kvar. Min mor kommer hit efter jobbet och tar med sig dottern hem ett par timmar så jag kan greja lite ifred och åka och ta in alla våra och svärföräldrarnas hästar i stallet (svärmor är på välförtjänt semester). Känns lite lurigt att ha dottern med sig när jag ska ta in hästar som inte är vana att ha henne med, det går an med våra egna, dem rider hon på när de går inGlad  

Jag saknar verkligen ridningen, hoppas jag mår bra efter denna förlossningen så jag kan komma igång igen. Efter förra förlossningen tog det sex veckor innan jag vågade mig upp i sadeln igen, så jag hoppas att jag kan börja rida mot slutet av sommaren. Min efterlängtade egentidHjärta 

Ha en fortsatt bra onsdag alla blivande mammor.
    KRAM på er 

• Skruttfia82

Frida: Jag hade mkt sd förra graviditeten och började då öppna mig tidigt pga det. Dottern höll sig kvar länge då jag var inlagd på sjukhus i 6v. Hon föddes 36+6.
    Jag har även mkt sd denna graviditet och är nu i v.26+5, ännu ingen påverkan på livmodertappen som tur är.
    Jag får välidgt mkt sammandragningar när jag är uppe. Är f-ledig med min 2-åriga dotter och kan ta det lugnt ibland, ändå kommer det ofta. Blir ngt bättre vid vila men kommer då med.
    De gör så ont så jag måste stå still och andas mig igenom. Ut och promenera är bara att glömma.
    Hur magen blir vid sd beror på hur bebisen ligger, när vår lill* skrutt ligger på höger sidan ser magen helt skev ut när jag får sd.
    Hoppas det lugnar ner sig för din del.
    KRAM 

• Skruttfia82

Cleo: Skönt med sjukskrivning!
    KRAM 

• Skruttfia82

Hej!
    Jag har också svårt att sova om nätterna, vet inte om det är för att det rör sig mkt i huvudet just nu.
    Att ligga på rygg en stund går bra men är lite svårt med andningen, det bästa är att buffa upp med kuddar under huvudet/ryggen så jag halvsitter.
    Ligga på sidan går bra ett tag, men pga foglossningen går det bara ett tag sen får jag byta sida. När jag ligger på sidan har jag en kudde mellan knäna och en kudde nedanför och en kudde vid magen för att jag inte ska rulla över på mage, vilket jag gör annars.
    I slutet på förra grav låg jag på sjukhus och då sov jag ganska bra på rygg för de sängarna kan man ju hissa upp.
    Ska försöka komma i säng i tid ikväll så jag har fler timmar på mig, blev lite sent igår.

Har vikt in/hängt in dotterns kläder i garderoben idag och det blev super. Så nu finns det plats i byrån till bebisens kläder som jag börjat tvätta.
    Jag vill ha allt klart snart för nu är det bara två veckor kvar tills jag är i samma vecka som jag blev inlagd i förra grav. Känns skönt att ha ordnat det mesta ifall att.
    BB-väska är nästan färdig packad så vet jag att jag får med mig de saker som jag vill.

Ha en fortsatt härlig fredagkväll

KRAM 

• Skruttfia82

BB-väskan

Nu gillade jag inte att ha sjukhuskläderna på mig mer än på natten så min packning är uträknad efter det.

Till förlossningen
    Dricka som du gillar
    Frukt/ godis/energibar eller ngt annat som ger snabb energi
    Egen musik (vi har möjlighet att lyssna på egen musik)
    Cerat (läpparna blir väldigt torra av lustgasen)
    Kamera/videokamera
    Ngt att äta till partnern

Till dig
    2 par 3/4 leggings alt hellånga (perfekt att ha ett par på natten under nattskjortan så hålls bindan på plats och miskar risken för läckage)
    1 trikåkjol
    2 toppar
    2 linnen (bra att ha under topparna så magen inte visas när man ska amma, bara att dra upp tröjan och ner med linnet)
    1 par mjukisbyxor med mjuk mudd (jag var rätt om i magen när livmodern drog ihop sig så mjuk mudd förespråkar jag)
    1 par 3/4 byxor med mjuk mudd
    1 st tunika med knappar (amningsvänlig)
    1 kofta
    Inneskor/sandaler
    Sockar, trosor
    2st amningsbehåar
    hygienartiklar, såsom: schampo, balsam, tvål, kam, tandborte, tandkräm, lotion, deo
    bindor (finns på BB men jag vill ha med vingar och det fanns inte där jag låg)

Till bebisen (alla kläder tvättade innan)
    2 st body
    2 par byxor
    2 par sockar
    2 st pyjamasar
    1 st tunn fleecejacka (att åka hem i)
    1 st tunn mössa (om barnet har svårt att hålla värmen och sen att åka hem i)
    1 st tunn filt (jag sov med filten i sängen ett par nätter innan det blev dags så den luktade som mig/oss) 
     Blöjor (om det inte finns på BB)

Detta är mina önskemål, så fundera på vad ni har för behov.
    Jag har säkert glömt ngt också. 

KRAM 

• Skruttfia82

Har legat däckad hela em med mkt sammandragningar, riktigt ondaGråter
    Tog två timmar liggandes innan det började lugna ner sig. Nu är det ngt bättre så jag ska passa på att äta lite ifall det sätter igång igen för då mår jag så illa.
    Hoppas bara att det är ngt tillfälligt för mannen jobbar inatt och jag är själv hemma med dottern.

KRAM 

• Skruttfia82

HEJ!!
    Angående storleken på kläder så har jag bara med mig stl 50, men 56 på fleecejackan. Dottern vägde 3190g och var 52cm lång och hon hade stl 46 på vissa plagg i början. Sen är det så svårt med storlekarna också, stl 50 kan vara helt olika från olika affärer. De 50-plagg jag har med mig hade dottern tills hon var 1 månad så jag vet att de är tilltagna i storleken.
    Har man inget att jämföra med är nog en uppsättning av varje storlek ett bra valGlad 

Glömde skriva amningsinlägg i packlistan. Bra att ha när mjölken rinner till. 

Mkt sammandragningar idag också så nu ska jag gå och lägga mig och hoppas det lugnar ner sig så jag får sova.
    Imorgon ska vårt uterum rivas och jag ska fixa mat till mannen, hans bror och min bror så de inte jobbar i onödan. Blir hemgjord pizza enl önskemål, får väl baka ngn god kaka också.

Godnatt 

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011