• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Linnea H: Läste ditt inlägg nyss. Lite samma sits då att embryot ser litet ut. Håller tummarna för dig och att VUL nästa vecka ska se bra ut. Vi får tänka på varandra nu och hålla hoppet uppe.

• Skruttfia82

Linnea H: Jag håller tummarna för att allt ska gå bra.
    Det var också perioden när jag skulle få min mens som jag fick min blödning. Jag blev kollad med Hcg - blodprov för att se om jag fortfarande var gravid eller inte. 

• Skruttfia82

Hej Alla!
    Jag fick svar på mitt Hcg blodprov igår och det visade att jag fortfarande var gravid. Har ett VUL inbokat på torsd så då hoppas vi att vi får se pyret och hjärtat som slår.
    Är v 7+1 idag 

• Skruttfia82

Hej ALLA!

Jag hann inte uppdatera igår, hade VUL, 18-mån kontroll för dotterna på BVC och sen jobbade jag hela kvällen. Passade på att jobba när mannen var ledig, jobbar 20% hemifrån/jobbet.

Var på VUL igår och allt såg bara bra ut, embryot hade växt till sig och var nu i normal storlek för veckan. Så skönt att se hjärtat slå och vi fick också höra det .
    Ska på nytt VUL 1/12 innan inskrivning på MVC sker.

Vul lista Hjärta

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 8/11
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)Hjärta Nytt VUL 15/11
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)Hjärta Nytt VUL 1/12 kl 9.00 (vecka 10+2)
    Akkie77: 11/11 (v 7+6)Hjärta BF 23/6
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 17/11(vecka 6)
    Strax, cirka 21/11 (vecka 7 el 8)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• Skruttfia82
    Min älskade dotter skrev 2010-11-11 21:28:47 följande:
    hej tjejer!
    va på gyn idag,de gjorde vanlig undersökning och sen vul.bebisen mår bara bra,hon hade svårt att mäta vilket hon inte tyckte va viktigt heller,men typ 14.5mm.hon sa inget om att det va för litet,så ska försöka strunta i dessa mm ett tag. hjärtat pikade på som bara den iaf!

lättad...men man vet ju aldrig vad som kan hhända,men måste tänka att det kommer gå bra.har bokat vul vecka 12 hos en privat gyn.

kramisar!
    Skönt att allt var bra!!
  • Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2010-11-11 20:02:25 följande:
    Är skruttfia och Akke kvar? De hade vul idag 11 november. Sidan 40
    Hej, hej jag är här. HAr varit lite låg sen i torsdags när jag blödde. Brukar kolla varje dag men inte alltid jag orkar logga in o skriva.

• Skruttfia82

Akkie77: Skönt att allt var bra med en iaf. KRAM

• Skruttfia82
    Betty Boop skrev 2010-11-16 17:02:49 följande:
    Hej, och tack för inbjudan till denna tråd! Hur kan jag ha missat den??

Jag har plussat efter vårt andra PGD/IVF försök.

Idag har vi varit på VUL för att se om det var en eller två grodor där inne. Vi fick se en liten jordnöt med ett tickande hjärta! En helt underbar och obeskrivlig känsla. I kväll ska vi ta en liten turné och berätta för våra föräldrar. Min mamma vet allt, pappa vet att vi är inne i IVF-svängen men inte att vi har plussat och makens föräldrar vet ingenting. Maken fyller år idag så de tror att vi bara ska komma förbi och fika hehe..

Jag är i vecka 8+1. BF 26 juni
    Välkommen hit och grattis.
    Jag har bf 25 juni så vi är nära varandra, kul. 
  • Skruttfia82

Angående progestreron så är det ingen trevlig historia. Jag tar tre gånger per dag sedan ÄP och ska ta tom v.12.
    Det var samma när vi väntade dottern, då tom v.14. Verkar vara olika för olika kliniker.
    Fertilitetscentrum i Gbg säger att man inte behöver ta så länge men min privata gyn som jag gått till under hela behandlingen rekommenderar det och det gick ju bra förra gången. 

• Skruttfia82

När har ni andra kontaktar MVC?

Jag tänkte vänta tills jag varit på andra VUL, det är ju egentligen ingen brådska men sist ringde jag i v.12 och det var inte populärt för de har ont om UL tider där jag bor. Den här gången ringer jag nog nästa vecka, är då i v.10, så hoppas jag inte det blir några problem.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011