• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Mammiztill2 skrev 2010-12-13 15:31:46 följande:
    Jag fick RUL den 17e januari med..

hur kunde de kalla henne för prematur?!
    Vår tjej var mindre,  2655gram och 44 cm kort
    men hon var slö, skakningar och otroligt lågt Blodsocker som lägst 1.2
    var nära vi fick åka till annat sjukhus om vi inte fick upp hennes blodsocker.
    Hon skrek inte för ens hon var 3 dagar gamal.
    Min dotter är född v.36+6 och då räknas de som prematur.
    Hon sov hela tiden de första månaderna, gnydde bara när hon ville ha mat. Hon var 4v när vi såg hennes ögon första gången.
    Spännande med RUL samma dag, vi får tänka på varandra 
  • Skruttfia82
    Linnea H skrev 2010-12-15 19:45:03 följande:
    Hej alla,
    Jag har inte skrivit på ett tag, just pga KUB-test. Vi fick ca 1:35 på DS - inte så bra, men ännu sämre på de felen som är farligare, 1:14 på trisomi 18. Nackspalten var dock jättefin så det var blodprovet och min ålder (38) som ställde till det. Kan säga att det kom som en rejäl chock och vi gjorde moderkaksprov i förra veckan. Vi har varit sjukt nervösa men igår fick vi besked att det faktiskt är bra. Så nu är jag lite glad igen. Det har dock varit lite för mycket problem för att jag ska kunna slappna av och njuta helt och hållet. Dessutom är den lille fortfarande lite för liten... jobbigt iom att man har exakt datum. Men lite gladare är jag ju i alla fall.
    Vilken omtumlande tid det har varit för er. Skönt ändå att moderkaksprovet var bra.
    Min dotter var också lite för tiden men växte till sig rejält på slutet och föddes stor för tiden i v.36+6
    Försök njuta nu. 
    Kram 
  • Skruttfia82

Har åkt på en dunderförkylning och är dessutom kass i magen. Får inte behålla ngn mat, bara att rusa på toa så fort jag äter ngt.
    Till råga på allt jobbar mannen kväll och dottern har varit på sitt allra busigaste humör och krånglig att lägga, det som alltid brukar gå bra. Hon börjar bli stor tjej nu, pappa skulle lägga henne sa hon. Hon vet vad hon vill.
    Ja, nu är det iaf dags för mig att krypa i säng med förhoppningar om en god natts sömn. 

• Skruttfia82

Skönt för er alla som gjort diverse tester att de visar på bra värden.

Jag håller tummarna ändå, vi har inga sjukdomar i släkten och jag är relativt ung så vi hoppar över alla tester.
    Har inte ens blivit erbjuden.

Har haft en härlig förmiddag med långpromenad i snön. Första gången sen blödningarna började som jag har vågat ge mig ut lite längre sträckor. Ska på UL och läkarbesök på måndag och då ska jag fråga om jag får börja träna lite igen, känner mig helt förslappad ju.

Dottern sover så gott ute i sin vagn och nu vaknar hon nog snart och mannnen också som jobbar inatt. Än så länge är här rätt lugnt och skönt.
    Ikväll ska jag laga fläskfilé och potatisgratäng, ska bli så gott. Vi får lyxa lite en tråkig helg som denna när mannen jobbar natt hela helgen.

Hur gör ni med barnen om ni är bortbjudna på nyår. Tar ni med säng/vagn som de kan sova i, eller hur gör ni?
    Jag är lite sugen på att göra något på nyår men alla vi känner vill vara inne i stan och det är bara vi som har barn så vill vi vara med får vi snällt åka dit.

Ja, ja inget stort problem men tips mottages tacksamt. 

• Skruttfia82

Hej alla!
    Märks att det snart är jul och att vi inte har lika mkt tid att sitta vid datorn.
    Jag var på UL i måndags och läkarbesök pga mina blödningar. Då visade det sig att det har varit en tvillinggraviditet som slutade i ett tidigt missfall på den ena och det är det som gör att det blöder. Fortfarande gammalt blod som kommer hela tiden. Ett tillbakabildat embryo med en hinnsäck och blod ligger jämte vår bebis. Jag är ordinerad vila för att inte framkalla sammandragningar som kan göra att kroppen vill stöta ifrån sig det döda embryot och då kan det bli problem för vår lilla knodd. Så det är bara att ta det lugnt.
    Snart är min man ledig i tre veckor och det ska bli skönt!!
    De såg även att moderkakan ligger långt ner så det ska fortsätta att kollas upp och om blödningarna fortsätter blir det UL var 3:e vecka. Känns som om de tar det på allvar iaf.

Julafton imorgon och min man jobbar kväll, känns lite tråkigt men det får gå. Jag ska vara med min familj så jag får iaf mycket hjälp.

Ha en underbar jul alla

• Skruttfia82

Hej alla! Jag är kvar, går in o läser emellanåt men har inte haft ngn jätte datasug det sista.
    Var på RUL igår och allt var braGlad
    Jag har bf 25 juni och det ändrar de inte eftersom det är IVF. Hade det inte varit IVF hade de ändrat bf till 28 juni, men nu står det fast på 25 juni.
    Förra graviditeten så ändrade de bf vid RUL och det var på samma ställe så den tanten visste nog inte vad hon gjorde.
    KRAM 

• Skruttfia82

April: Usch vad tragiskt. Vilken hemsk upplevelse ni fått gå igenom.
    Tänker på er. KRAMAR 

• Skruttfia82
    Min älskade dotter skrev 2011-01-18 20:51:35 följande:
    jag har RUL imorrn...sååå nervös....förresten,ramlade idag,jävla is!rätt ner på ryggen...som att man inte har nog ont i den ändå...jag blev livrädd för bebis skull men storasyster va med och sa att det inte va ngn fara,sen pratade jag med mamma och hon sa oxå att det va lugnt...nu får isen ta och smälta bort!!

kramisar!
    Lycka till imorgon på RUL.
  • Skruttfia82

Mumsa och Wanie: Skönt att allt såg bra ut på era RUL. Ännu ett steg avklarat på resans gång.
    KRAM 

• Skruttfia82

Frida: Skönt att allt såg bra ut idag. Hoppas på bra resultat när du träffar läkaren också. 

Smulans: Skönt att allt var bra på RUL, grattis till pojkenGlad 

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011