Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Frida: Skönt att sprutorna är tagna och att de håller stenkoll på er.
KRAM
Frida: Skönt att sprutorna är tagna och att de håller stenkoll på er.
KRAM
Hej på er alla!
Själv fick jag åka in till förlossningen i lördags pga sammandragningar. Det slutade strax efter vi kom in men påverkan på livmodertappen var så pass stor att det beslutades att jag skulle vidare till Halmstad. Jag fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna och en kortisonspruta för barnets lungor. Sen blev det ambulans ner till Halmstad, är nu inlagd på deras avdelning för oförlösta.
Har gjort VUL idag och har endast 1cm livmodertapp kvar. Gjorde TUL för att kolla storleken på barnet och då visade det sig att den ligger på -21% och väger endast ca 1500g. Hoppas pyret växer till sig lite mer innan den vill ut. Är nu i v.31+2.
Nu är det bara och vänta och se hur länge det dröjer innan bebisen vill ut.
Har fortfarande stor blödningsrisk pga kärl vid inre modermunnen så det är snitt som gäller och börjar jag blöda mycket så blir det akut.
Jag är iaf vid ganska gott mod och har nu äntligen fått tag på ett mobilt bredband så jag kan förmedla mig med omvärlden!
Ha det bra alla!
KRAM
Fick sammandragningar igen igår kväll och efter ett kort CTG fick jag ännu en bricanylspruta och det fungerade denna gången också. Alla värkar borta på 15minuter.
Har varit en lugn natt men nu är det lite oroligt igen. Ska få träffa en narkosläkare idag och få lite mer info ang snitt. Känns bra och få lite mer info. Jag är ganska van att ha kontroll och det känner jag inte att jag har just nu.
Kram
Det fortsätter att vara lite oroligt i magen varje dag nu så jag har fått bricanylsprutor varje dag. Det verkar även som om slemproppen gått nu.
Alla förberedelser är klara för akut snitt, jag har fått all info, fyllt i papper, bär inga smycken osv.
Känns lite konstigt att inte ha någon kontroll men jag är ju på rätt ställe och det känns iaf bra.
Nu ska jag vila lite efter att inte ha sovit inatt då min rumskamrats förlossning satte igång och hon fick snittats. Så jag har fått se så fina bilder på en liten tjej född i v.34+1.
KRAM