Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Hej på er alla!
Själv fick jag åka in till förlossningen i lördags pga sammandragningar. Det slutade strax efter vi kom in men påverkan på livmodertappen var så pass stor att det beslutades att jag skulle vidare till Halmstad. Jag fick en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna och en kortisonspruta för barnets lungor. Sen blev det ambulans ner till Halmstad, är nu inlagd på deras avdelning för oförlösta.
Har gjort VUL idag och har endast 1cm livmodertapp kvar. Gjorde TUL för att kolla storleken på barnet och då visade det sig att den ligger på -21% och väger endast ca 1500g. Hoppas pyret växer till sig lite mer innan den vill ut. Är nu i v.31+2.
Nu är det bara och vänta och se hur länge det dröjer innan bebisen vill ut.
Har fortfarande stor blödningsrisk pga kärl vid inre modermunnen så det är snitt som gäller och börjar jag blöda mycket så blir det akut.
Jag är iaf vid ganska gott mod och har nu äntligen fått tag på ett mobilt bredband så jag kan förmedla mig med omvärlden!
Ha det bra alla!
KRAM
Är du helt sängliggande nu? allt för att inte belasta livmodertappen?!
Bebis ligger en del minus, skönt är att bebis ligger inom de normala ännu..
Skönt du har fått ordnat mobilt BB! De har jag med så de är toppen att man kan klicka ut sig på nätet.
De kommer väl fortsätta att stoppa dina verkar med tabletter, sprutor och tillslut droppet ?!
Skönt du har fått Lugnmognadssprutan. KRAM på dig