• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

StorLängtanEfterLiten skrev 2011-04-11 21:39:20 följande:
    Frida1010: Fy vad jobbigt och ovisst ni har det...... men skönt att de håller koll med täta undersökningar. Precis, man får lita på att läkarna gör rätt bedömning! Tänker på er och håller tummarna för att allt slutar gott. Kram!

Ibland får man vara ego och i ditt fall är det absolut helt förståeligt Nalle

Jag var ju hos BM i fredags förresten, då i v. 32. Frågade om rutin i Halland med TUL i v. 32 för IVF:are som du skrev om Akkie och min BM kollade upp det med läkare på sjukhuset i Halmstad. Tydligen har det varit så hittills att norra Halland har det som rutin men inte södra..... Nu har ju landstinget Halland övergått till region Halland och då ska man ha samma rutiner i hela Halland (!) så får se hur det blir. Nu visade det sig dock att jag låg lite lågt på SF-kurvan. Är liten i mig själv och har legat lite under heldragna linjen vid de två första mätningarna av SF-måttet, men nu var det ytterligare lägre. Så det blev att jag får göra ett TUL på onsdag i alla fall......Känns bra, även om BM tror att allt är normalt, för säkerhets skull.

Kram
    Vad skönt de blir tul på onsdag kommer hålla tummarna för positia nyheter.
    Min älskade dotter skrev 2011-04-11 18:08:58 följande:
    flödeskontroll och tul idag. tillväxten ligger nu på minus 29-30%. för två veckor sen låg den på minus 25%. ska dit på fredag igen och sen måndag.lämna urinprov imorrnbitti på sjukhuset. moderkakan fungerar inte som den ska,därför våran lilla tjej inte växer som hon ska...är mest rädd över syrebrist nu,att det ska bli dåligt så hon får bestående men....men får lita på att läkaren fattar de rätta besluten..de ser ju ifall flödet i hjärnan skulle börja bli sämre och då agerar de nog.inget hemskt som borde kunda hända på en natt utan att de hinner märka.
    har handlat lite kläder till henne idag. förut vgade jag knappt köpa strl 50 ifall hon skulle vara större,nu inser jag att även om vi skulle gå tiden ut så kommer hon vara liten.

egoinlägg detta blev....jaja....

kram på er tjejer!
    Förstår din oro.. har du högt blodtryck? något i urinen?  <Vad vägde din bebis idag?  vilken vecka+ dag är du i?  kramar
  • Mammiztill2

har själv vart på TUL idag sist låg jag på minus25% idag var de minus 32%.  sen mindre fostervatten än i torsdag. Här gör man inte TUL mer än var 14.e dag då de inte ger pålitlig resultat. Mina infektion prver stigit igen, får se hur de ser ut i morgon men lutar åt ännu en ny antibiotika kur.

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-12 09:03:37 följande:
    de gör tul varannan vecka här oxå,men flödeskontroll 2 ggr i veckan nu. de kollar blodtrycket regelbunder och det är bra. lämnade urinprov igår,det visade litegrann så va upp nu imorse med ett morgonurin som ska skickas iväg på odling. vet faktiskt inte vad hon vägde,glömde fråga...men måtten va inte så mkt större än för två veckor sen.
    enligt ivf är jag i 30+1 men de har satt nytt bf 4/7 så då är jag i vecka 28 ca...vet inte riktigt...det nya bf satt de utifrån RUL,sen har det egentligtn varit 10/7....blir helt förvirrad...

mammiz hur går det att ligga inne,,,är det okej?? måste iaf vara skönt att ständigt vara under kontroll.jag känner så även om jag är hemma,att är man där 2 ggr i veckan känns det okej.
    vilken vecka + dag är du i?

kramisar!

idag är ja i vecka 29+6 ja är på flödes ultraljud 2 ggr i veckan och ctg varje dag. Har svårt att tycka de är skönt att vara inlagd. varje dag man förlorar med sitt barn hemma är så dyrbart. 

Konstigt de ändrar datumet på dig så, förstår att de blir förvirrande.  kramar

• Mammiztill2

min moderkaka borde fungera.. men då man gör flödes ultra så kollar man hur passagen är från min kropp till livmodern.. men sen kollar man hur flödet är mellan navelsträngen och moderkakan.. Mina kärl till min livmoder är inte "Öppna" som de ska vara i dessa veckor.. de kan också vara ett tecken på att man kan har havandeskaps förgiftning. man kan se mina problem hos dem som har förhögt blodtryck.  men jag har inte för högt blodtryck.

• Mammiztill2

så fungerar de iaf där ja går på flödes labratorium

• Mammiztill2
    SMULANS, hoppas de går bra i morgon på Glukos belastningen Kram
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-15 18:30:57 följande:
    flödeskontroll idag. flödet är inte bra i navelsträngen. ska dit på måndag igen på nytt flödes-ul.då ska jag troligtvis få sprutan som gör att bebisens lugnor mognar,för nu måste vi vara beredda på allt. de kan inte säga när hon kommer,men han trodde inte vi skulle komma till juni ens. (har bf 4 juli), så man får vara beredd på nästa vecka fram inom 6 veckor typ då...
    är så orolig,jättejobbigt verkligen...

mammiz: har du fått den sprutan..?

sköt om er tjejer och ha en trevlig helg!
    jobbigt att flödet vart så dåligt. här har de fått snitta ett par kvinnor akut pga av flödet blivit försämrats. så ja håller tummarna.. jag fick sprutan direkt och 24 timmar senare..Fick sprtan när ja kom in med ambulansen samt fick då prata med läkaren på neonatalen.. håller tummarna o tårna för dig, er.
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-04-15 19:39:01 följande:
    det verkade inte som jag måste läggas in.kan man få sprutan o sen åka hem eller har du nån aning...??

oron är såå stor nu....usch...våran lilla lilla tjej <3
    de beror ju på hur illa de är med flödeet har värdet blivit sämre till nästa gång ni ska in från de ni var där sist. Kan de ju bli så att du behöver bli inlagd.. Men jag ska inte uttala mig.. men de är ju inte bra att flödet I navelsträngen blivit sämre. Kanske vill man avakta och göra ett ytterligare TUL och se hur de ser ut där och vad det Akuta värdet blir. man får som patient ett spec. värde som min bebis låg på minus 32% sen på mina papper står även ett Akut värde.
  • Mammiztill2

Skruttfia. Kul ni kom iväg på mässan hade själv velat kört upp. Vad jobbigt att de inte blev som du tänkt dig. Vet ett par som legat inlagda på min avd som haft blödning från moderkakan då den legat ner till. En av dem fick speciell medicin mot kraftiga blödningar. Men till slut fick de ta ut tvillingarna i vecka 34. Den andra som inte kommit så långt i sin graviditet fick åka hem med säng läge. Så jag håller tummarna för dig. Kramar

• Mammiztill2

Vad bra att du fick komma in redan i dag. och bra du ska in och få kortison sprutorna! alltid en liten trygghet!
    Vill att du ska veta att jag tänker på dig och håller tummar och tår att er flicka får vara inne i magen så länge de går! varje dag är dyrbar!

vilken vecka + dag är du i nu?   KRAM

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011