• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

man mäter huvud, lårben och mage och får fram siffror

• Mammiztill2

kroppen producerar nytt vatten, men ja läcker till o från.. de är ju hål redan.
    de viktigast är navelsträngen fungerar men kroppen behöver vätska för att inte torka ut mm.
    är inte direkt insatt i hur allt exakt fungerar

har även fått gjort en flöders kontroll så nu måste de börja ta blodtrycket på mig varje morgon och sen såg de att några kärl inte "öppnat" sig som de ska.. så de ska man ha kontroll på.. de är ju kärl som hjälper till att ge barnet näring. just nu är de inget farligt enligt hon som gjorde de.

personal från neonatal avd har vart här idag och berättat och visat bilder på bebisar förtidigt födda, har vart jobbig dag

• Mammiztill2
    Numera skrev 2011-03-15 19:47:56 följande:
    Mammiz, vilken tuff period du har nu? Har du åtminstone något att distrahera dig med? Filmer, böcker, medpatienter, vad som helst så att du inte oroar dig hela dagarna? Tänker på dig och den lille.

Frida, skönt att du är ledig en vecka nu, se till att ta det riktigt lugnt, på jobbet är du ju ersättlig, men inte som mamma till lilltjejen i magen.
    jag ligger bara hela dagarna, hr fått eget rum och träffar inte andra. har en tv på rummet tack o lov och datorn.
    tack för omtanken
    LindaBell skrev 2011-03-15 19:15:26 följande:
    Mammiz; vad jobbigt ni har det! Jag tänker på dig! Hur går det för storasyster? Stor kram!
    hon tycker detta är jätte jobbigt, och dessutom fyller hon år i morgon men i morgon kväll kommer de på besök på kvällen allt för att ja ska få ge min lilla älskling en grattis kram.. de har 50 min i bil en väg hit

Hur är de med dig?!
    katt skrev 2011-03-15 20:27:36 följande:
    Hej mammiz jag tänker på dig och din familj.det låter skit jobbigt hoppas ändå att pyret stanna trots vatten läcka.

Jag själv är kvar på
    Sjukhus mår bättre men läkarna vill inte skriver
    Ut mig för sänkan är hög. Jag börjar blir dep jag längtar hem igår sov jag ensam för sambon skulle lämna bilen på service kl 06:00 på morgonen. Inatt stanna han. När ska detta ta slut? Min Bm föreslå sjuskriven heltid .
    ger dem dig inte antibiotika?
    skönt du har en man som kan vara hos dig,
    du kommer snart vara ute från sjukhuset, men trist du ska ha ont

Får själv antibiotika via dropp för någon infektion.. hur länge har du vart inlagd nu?!
  • Mammiztill2

Skruttfia vilken bra nyhet så glad för din skull

• Mammiztill2
    MillaPo skrev 2011-03-18 16:13:42 följande:
    Vet inte om nån minns mej här inne. men jag va med i denna tråd i början med drabbades av ofostrig gravidtet så fick lämna er. Tänkte bara säga att jag plussade idag spontant, 2½ vecka efter jag gjort äggledarspolning igen. så på BIM -3 blev det plus idag. Helt otroligt!

HAr skummat igenom lite av det senaste sidan o det ser ut som ni har det bra trotts alla gravid krämpor. God fortsättning på er tjejer o lycka till!!
    Men så roligt att få läsa! Vad GLAD jag blir från djupet av mit hjärta!!  Har ni bokt tid till tidigt vul? V härligt att få läsa om detta positiva
  • Mammiztill2
    MillaPo skrev 2011-03-19 16:35:44 följande:
    Ska ringa på tisdag o boka tid för VUL. Går fortfarande runt i ett lycka vakum...för att inte glömma chocken...Men glad det e jag!
    underbart.. håll mig gärna uppdaterad  
  • Mammiztill2

hej!
    idag kommer dottern o mannen strax hit.
    och läs, vi ska gå till kiosken och köpa oss var sin glass och mumsa på
    framsteg

• Mammiztill2
    Mammiz 81: BF 21 Juni (men kommer aldrig kunna gå tiden ut)
    Skruttfia82: BF 25 juni
    Smulans: BF 3 juli
    Strax: BF 8 juli

ska vi ge denna listan någon dag, så de andra kanske hinner in och skriva upp sig, så man slipper att uppdatera listan flera gånger..?! Är de OK för er? Jag uppdaterar gärna.

Jag vet inte hur mycket jag kommer att skriva i denna öppna tråden, av en viss anledning...  får se om ja skriver varför...
  • Mammiztill2
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-03-24 08:25:36 följande:
    mammiz: gott med glass och skönt att du får komma upp lite! Måste vara efterlängtat med varje besök av nära och kära också, kan tänka mig att det blir väldigt ensamt. Såg programmet En unge i minuten i måndags - där var det en bebis som föddes i v. 27 + 4 och då tänkte jag på dig.

Toyota10: Åååh vad skönt att liten har växt till sig, härligt! Lycka till hos BM idag, spännande Glad
    deras son var ju stoooor  1100gram.   Nästa vecka ska jag på nytt TUL ska bli intressant att se vad liten väger.
    Lillan15 skrev 2011-03-23 23:43:51 följande:
    Lycka till alla i tråden! Tänker på Er! Var på TUL idag, bebis hade växt ikapp, så nu ligger den på normalkurvan. BM besök i mo. Spännande Gravid 
    Vad härligt att höra
    Min älskade dotter skrev 2011-03-24 08:26:02 följande:
    känns skumt att jag har BF 4 juli...enligt ivf är det 20 juni och enligt bebisens storlek typ 10 juli...hmm...inget stämmer...

tjejer:hur sover ni???jag blir galen snart...sova på magen är alldeles för obehagligt.på rygg är jobbigt nu när jag är sjukt förkyld och på sidan så får jag massor med sammandragningar + att lilltjejen inte gillar det,bökar massor då...
    vet inte hur jag ska få ngn sömn...

hur har ni det med sammandragningar?jag har sååå mkt...vad har ni fått sagt till er hur ni ska bete sig angående sd?

kramisar!
    jag har fått ta hjälp av lergigan på natten. jg behöver all sömn jag kan få just nu..Men jobbigt du har så mkt sammandragningar och förkylning.
  • Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2011-03-28 10:33:38 följande:
    varit på tul. bebisens tillväxt ligger på minus 25 %,inte bra... blodflödet till moderkakan hade trots att jag ätit trombyl i 2 veckor inte blivit bättre...måste på tul om en vecka  igen,de måste ha koll nu. om det inte bli bättre måste lilltjejen plockas ut tidigare...våran lilla flickaHjärta
    kommer med största sannolikhet inte komma tillbaka till jobbet någe mer under graviditeten.

kram på er!
    har du gått på spec. flödes ultraljud ? jag går 2 ggr i veckan för mitt inte är på topp.
    Min låg senast på -26% i tillväxt-.  vad vägde din bebis nu?
    Ska göra nytt TUL i morgon eller onsdag

Sänder över en stor kram
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011