• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Linnea H skrev 2010-12-15 19:45:03 följande:
    Hej alla,
    Jag har inte skrivit på ett tag, just pga KUB-test. Vi fick ca 1:35 på DS - inte så bra, men ännu sämre på de felen som är farligare, 1:14 på trisomi 18. Nackspalten var dock jättefin så det var blodprovet och min ålder (38) som ställde till det. Kan säga att det kom som en rejäl chock och vi gjorde moderkaksprov i förra veckan. Vi har varit sjukt nervösa men igår fick vi besked att det faktiskt är bra. Så nu är jag lite glad igen. Det har dock varit lite för mycket problem för att jag ska kunna slappna av och njuta helt och hållet. Dessutom är den lille fortfarande lite för liten... jobbigt iom att man har exakt datum. Men lite gladare är jag ju i alla fall.
    Oj milda makter vad hemskt att gå och få de beskeden.
    Dock är jag mycket glada för er skull att ni nu har fått bra besked.

Vad fick de bebis till att vara i uträknngarna längden motsvarande hur långt gånget man skulle vara?
    Sa de något själva om detta?

hur långt gånget skulle du vara enligt dina uträkningar?
  • Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2010-12-15 22:10:12 följande:
    Min dotter är född v.36+6 och då räknas de som prematur.
    Hon sov hela tiden de första månaderna, gnydde bara när hon ville ha mat. Hon var 4v när vi såg hennes ögon första gången.
    Spännande med RUL samma dag, vi får tänka på varandra 
    trodde att det rknades som normalt.
    Klart vi får tänka på varndra vid RUL spännande att få slut datum
  • Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2010-12-15 22:20:35 följande:
    Har åkt på en dunderförkylning och är dessutom kass i magen. Får inte behålla ngn mat, bara att rusa på toa så fort jag äter ngt.
    Till råga på allt jobbar mannen kväll och dottern har varit på sitt allra busigaste humör och krånglig att lägga, det som alltid brukar gå bra. Hon börjar bli stor tjej nu, pappa skulle lägga henne sa hon. Hon vet vad hon vill.
    Ja, nu är det iaf dags för mig att krypa i säng med förhoppningar om en god natts sömn. 
    usch då   hopps du blir bättre snart!!

Vår dotter är jätte jobbig och har de rätt tufft med nattningarna. ligger i vår säng för att somna, men kan få ligga så ända fram till 23i bland längre.. i bland somnar hon bra men vaknar igen vid 22-23 då kan hon va vaken halva natten.. idag började jag natta henne 19.30 tiden vid 21.20 tiden fick ja nog. var jätte sträng och sa åt henne gå in på sitt rum och lägga sig. låg och gapade ram til strax efter 22 nu. nu verkar hon sova.
    Sömnen är verkligen ett stor projekt för oss att ta tag i.

i morgon ska ja hämta ut lergigan, här om dagen kräktes ja rakt ut i badrummet då jag badat med min man. så pinsamt. sen att jag mår riktigt illa i stort sett varje dag.

sov så gott ska snart krypa ner i sängen.. natti natt
  • Mammiztill2
    LindaBell skrev 2010-12-15 22:46:49 följande:
    Kan inte låta bli att oroa mig. nackuppklarningen var 2.1 och näsbenet 1,4. Kollade i dotterns papper, hon hade också 2,1 men 2,0 näsben och då hade jag mycket lägre risk. Nu är näsbenet mindre och jag har högre risk, visserligen är jag 2,5 år äldre, men jag blir orolig. Inget fvp rekommenderades, men den stora skillnaden
    nu jämfört med sist oroar mig:(

Mammiz; hur gammal är din dotter?
    hon blir 6 i mars..
    Hur lång var Bebis?
    vad fick du för siffror då?

Näsbenet fick vi inte ens ett mått.
    nacken var 1.4 mm.
  • Mammiztill2

ja köper enbart till mitt barn.. (dock blev de en liten sak till mitt brorsbarn, om de är så att vi kommer iväg på annandag, men de varnar för vädret redan nu)

har vart hos BM idag för fortsatt inskrivning.
    Första gången vi var där var ord. BM sjuk fick en tillfällig.
    Kommer dit idag och tror att jag ska få denna BM
    Men får komma till en annan..

Hjärtat slog fint, var 134 slag/minut idag
    Mätte även magen, men de måttet glömde ja av att höra efter.

Har fått sån hosta och är så hes, kan inte sova på natten

SMULANS Lycka till i morgon på KUB

• Mammiztill2
    Numera skrev 2010-12-20 14:52:10 följande:
    Grattis Smulans till 12 fulla veckor - härligt! Lycka till på testet i morgon.

Hoppas du kryar på dig Mammiz, låter jobbigt att inte kunna sova.

Jag tog blodprovdelen i morse, trodde jag blivit botat från blodprovskräcken av alla IVF-prov, som gått riktigt bra på senaste tiden, men sen när jag såg honom plocka fram fem rör blev jag svag och precis när han var färdig svimmade jag. Usch vad obehagligt det var! Min tröst var att det var årets sista i alla fall.
    Vi berättade för familjerna i helgen, jag hade förstått att de skulle bli glada, men inte trott att de skulle bli riktigt så glada. Var riktigt kul.
    Vad härligt  att höra att de blev så glada , vi ska berätta/visa upp på Julafton till svärföräldrarna är jätte nervös
  • Mammiztill2

God Jul allesamman! I morgon. Ska svärföräldrarna få reda på att vi väntar barn. Är jätte nervös.

• Mammiztill2

cleo. Skönt de såg bra ut på ul. Jobbigt att ni inte hörde idag. Känner du av bebis något? Lycka till du med i morgon pirrar i magen redan hi hi. Undra om de kommer se de själva annars kanske ja backar ur tycker de är jobbigt

• Mammiztill2

Cleo. Min man berättade för dem då de gick ut på kvällen med hundarna. Svärmor hade misstänkt på kvällen men inte vågat fråga. Någon gång i januari hade ja nog tänkt maila min mamma och berätta men får se. Min stora syster som ja inte pratar med men har som vän på facebook hon får väl reda på de senare. Och får min mamma reda på att ja är gravid får mina syskon hos henne reda på att vi väntar barn. Min pappa avslöjade mig inför min lilla syster. Sen kommer säkert pappa om han inte redan har gjort de berätta för min store bror. Så inom Snar framtid vet alla på min sida föräldrar och syskon att vi väntar bebis. Vad ska ni andra hitta på till Nyårsafton? Vi har inget planerat i år och förra året blev dottern opererad dagen innan Nyår och satt då ensamma. Min man och dotter är hemma, mannen har tagit föräldrar ledigt och börjar jobba igen den 10jan. Skönt! . KRAMAR till er andra!

• Mammiztill2
    katt skrev 2010-12-27 18:51:11 följande:
    Var roligt mammiz81. min svärmor avslöjade att hon hade drömt något liknande, hihi. alla blev glada där av öppnades en flaska skum som jag bara tittade på medan alla drack champagne fick ett gas bubbel vatten. Det var god vatten i alla fall.
    På nyårsafton har jag bjudit vänner hemma och det blev åter igen bubbel vatten för min del orkar inte med ackliga alkohol fria från systenm bolaget jag tycker de smaka apa, ursäkter ni som gillar dem.
    Hoppas det blev lugnt för er mammiz kul att mannen ska vara hemma och myser är du oxå hemma då?
    väldig fint ni kan göra massa i snön med dottern nu när ni har fått massa snö i söder.

Kramar!
    Vi alla tre är hemma tillsammans så de känns toppen
    Ja gillar inte de ja hitills har druckit på systemet.
    men idag köpte jag en vanlig  Päron "cider" på ica
    Alkohol fri. vet inte hur den smakar.

Vi går faktiskt inte ut så mycket nu i snön, börjat tröttna faktiskt *gnällspiken jag*
    kram
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011