• Akkie77

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

StorLängtanEfterLiten: BF 5 juni
    Toyota10: BF 19 juni
    Mammiz 81: BF 21 Juni (men kommer aldrig kunna gå tiden ut)
    Akkie77: BF 23 juni
    Skruttfia82: BF 25 juni
    Smulans: BF 3 juli
    Frida1010: BF 4 juli
    Strax: BF 8 juli

• Akkie77

Sådärja, in i v 28 (27+0).

Det är verkligen dramatiskt i denna tråden, vågar ju knappt skriva hur bra vi mår, jag o vår lilla drutt.
    Fast det kan ju ändra sig...

Skänker en tanke till alla som behöver det i denna tråden, vi ska alla ha ut fina bebisar till slut!
    KRAM

• Akkie77

vi ska oxå göra TUL i v 32, även om allt ser bra ut hittills. Detta är rutin i vårt landsting Halland på IVF-pat ;) Och det är ju alltid kul att kika in till bebisen, speciellt när det är toppenläkare. Det är ju inte våra IVF-läkare utan de vanliga gynekologerna/obstetrikerna som jobbar på sjukhuset som kommer ut till VC/MVC och gör det. Det vanliga UL gjorde vår BM, hur bra som helst.

Senaste dagarna har vår bebis varit otroligt aktiv, det har varit riktigt sjögång i magen. Får försöka fånga det med kameran o filma nån dag.

• Akkie77

Skruttfia82 och StorLängtanEfterLiten:

Jag går hos BM på MVC Ullared som hör till Falkenberg där vi gör alla UL.
    Det är kanske inte alla barnmorskor som uppmärksammar detta PM. Som sagt, allt ser bra ut hittils på SF-mått m m, men det ska ändå göras. Jag tror inte att det ska göras för att jag jobbar på gyn i Vbg ;) Eller om det är för att det är ÄD... men jag fick i alla fall veta att det brukar göras vid IVF. Kolla upp det!!
    Vart går ni då?

• Akkie77

Strax: jag har använt stödstrumpor på jobbet i flera år, det är superskönt. Jag köper mina hos Pahne Medic på nätet, de är superfina i olika färger o mönster.

Smulans: Jag går oxå på vattengympa en gång i veckan nu. Det är rätt så tuff gympa först, sedan stretchning och till sist avslappning. Det är superskönt! Även om de är en ordentligt genomkörare för kroppen så känns det bra efteråt. Här är det ordnat av sjukgymnastiken som startar grupper med jämna mellanrum, 500:- för sju ggr. Helt ok tycker jag. Och kul att träffa lite andra mammor. Vi är rätt liten grupp, 5 st, kan vara högst 12 tror jag. Men det är skönt att ha gott om plats i den lilla varma bassängen ;)

Imorgon är det 29 fulla veckor, och då är det oxå 10 nätter kvar att jobba. Det ska bli så skönt att gå hem sedan.
    Även om jag knappt gått upp något så finns det ju tid kvar till det ;)  Ffa skönt att vara hemma och boa in sig, lägga i ordning allt och VILA.

• Akkie77
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-04-11 21:39:20 följande:
    Jag var ju hos BM i fredags förresten, då i v. 32. Frågade om rutin i Halland med TUL i v. 32 för IVF:are som du skrev om Akkie och min BM kollade upp det med läkare på sjukhuset i Halmstad. Tydligen har det varit så hittills att norra Halland har det som rutin men inte södra..... Nu har ju landstinget Halland övergått till region Halland och då ska man ha samma rutiner i hela Halland (!) så får se hur det blir. Nu visade det sig dock att jag låg lite lågt på SF-kurvan. Är liten i mig själv och har legat lite under heldragna linjen vid de två första mätningarna av SF-måttet, men nu var det ytterligare lägre. Så det blev att jag får göra ett TUL på onsdag i alla fall......Känns bra, även om BM tror att allt är normalt, för säkerhets skull.

Kram
    Verkligen knepigt, men då vet vi hur det låg till innan årsskiftet ;) Frågan är ju vilken rutin de går på nu, den som vi i norr hade med TUL för IVF eller inte...

Jag kan tycka att det är bra att kolla upp när det är en sådan speciell graviditet, även om allt sett bra ut fram tills dess.
    Jag låg på övre heldragna kurvan förra gången, även om jag inte har så stor mage utåt, men jag är lång (1.87) och livmodern är väldigt utdragen ;)

Håller tummarna för dig idag {#emotions_dlg.flower}
  • Akkie77

Vad skönt att höra om Frida o Mammiz!

Här är det fint, varit på MVC precis, bebisen sitter upp just nu ;) TUL nästa vecka, ska bli spännande!
    Är nu i v 32 (31+4) och har tre nätter kvar att jobba innan min gravledighet, skönt att vara hemma men oxå en konstig känsla. Fast det är ju en underbar tid att vara ledig i Cool

Känner av i höfter o svanskota efter promenader och även lite sammandragningar, men det får väl gå.

Nu blir det ut i trädgården för att förena nytta med nöje: rensa i rabatterna och få lite sol.

KRAM på er!

• Akkie77

Här är det ganska bra {#emotions_dlg.flower}

Var på TUL idag, v 32+4. Bebisen växer precis som den ska. Däremot sitter den fortfarande upp, så nu ska jag ta ett allvarligt snack med krabaten!
    Vi pratade lite om planerat snitt och vändningsförsök, men ska se vad de närmsta två veckorna ger.
    Jag vill ju helst undvika snitt, men är det som måste till för att få ut vår gullunge så får det bli så.

Men jag ska som sagt ta bebben "i örat" och be den vända sig rätt. Får väl göra lite gymnastiska övningar ;)

Hade även lite högre blodtryck idag, men det var nog bara tillfälligt. Fast har graviditeten gått så bra hittills så ska det väl krångla lite i slutet Flört

Kram på er alla och ett stort grattis Frida o Skruttfia till era små töser. Vi tänker på er!

• Akkie77
    Mammiztill2 skrev 2011-05-03 14:26:49 följande:
    Akki. Fick du reda på vad er bebis ber. Väga? Vilken liten buse som inte har vänt sig. Hoppas liten kommer på bättre tankar kram
    Nä, det var aldrig tal om det. Jag funderade på det innan vi gick dit, men sedan blev det lite andra diskussioner eftersom den sitter upp. Men jag skulle tro att det blir runt 4 kg i födeslevikt eller strax över, det känns så i alla fall ;)

Gör nu lite övningar för att den förhoppningsvis ska vända sig själv. Nytt besök hos BM på måndag så då får vi se...
  • Akkie77

Då var ännu ett BM-besök avklarat, idag v 35+3.

SF-mått är 34 och hjärtljuden på 138. Total viktuppgång 6 kg.

Men nu är både jag o BM osäkra på hur den där bebisen egentligen ligger. Vi ska därför göra ett UL på fredag för att kolla det egentliga läget. Det kan vara så att den vänt sig och ordentligt fixerat huvudet, men det är mycket svårt att säga.
    Skulle det vara så att den fortfarande är i säte så blir det förlossningsbesök på månd eller tisd nästa vecka för ev vändningsförsök. (jippie vad roligt - not!)
    För det är bökande ovanför naveln, men inga sparkar...
    Jaja, ut kommer den ju oavsett ;)

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011