StorLängtanEfterLiten skrev 2011-04-11 21:39:20 följande:
Jag var ju hos BM i fredags förresten, då i v. 32. Frågade om rutin i Halland med TUL i v. 32 för IVF:are som du skrev om Akkie och min BM kollade upp det med läkare på sjukhuset i Halmstad. Tydligen har det varit så hittills att norra Halland har det som rutin men inte södra..... Nu har ju landstinget Halland övergått till region Halland och då ska man ha samma rutiner i hela Halland (!) så får se hur det blir. Nu visade det sig dock att jag låg lite lågt på SF-kurvan. Är liten i mig själv och har legat lite under heldragna linjen vid de två första mätningarna av SF-måttet, men nu var det ytterligare lägre. Så det blev att jag får göra ett TUL på onsdag i alla fall......Känns bra, även om BM tror att allt är normalt, för säkerhets skull.
Kram
Verkligen knepigt, men då vet vi hur det låg till innan årsskiftet ;) Frågan är ju vilken rutin de går på nu, den som vi i norr hade med TUL för IVF eller inte...
Jag kan tycka att det är bra att kolla upp när det är en sådan speciell graviditet, även om allt sett bra ut fram tills dess.
Jag låg på övre heldragna kurvan förra gången, även om jag inte har så stor mage utåt, men jag är lång (1.87) och livmodern är väldigt utdragen ;)
Håller tummarna för dig idag