• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

LindaBell skrev 2010-11-22 08:04:28 följande:
    När kan man börja använda den? Tror du inte man kan bli mer orolig med den hemma om man själv inte alltid hittar hjärtslagen?
    jag vet faktiskt inte om man blir mer orolig. vissa börjar ju lyssna hemma vecka 10 men allt måste nog vara lite mer rimmligt i vecko väg med.
    jag hopas den ska hjälpa mig sen, och även att vår dotter ska kunna få möjlighet att få vara lite delaktig hur det låter.
  • Mammiztill2
    Lillan15 skrev 2010-11-22 13:29:34 följande:
    Frida 1010: När jag var på VUL sa läkaren inget om att bebis var för litet. Runt 14 mm. 8+2. Man måste ju lite på läkarna, eller?!
    säger de inget så är de väl bra?!
    jag frågde om längden och såg på datorn i fredags som blev så tokigt då mätte läkaren att fostret var 15.6 mm de motsvarade vecka 7+6

På lördagen på förlossningen var fostret 23 mm och motsvarade den vecka jag är i.
    Säger de inget så är de väl bra
    Lillan15 skrev 2010-11-22 13:32:11 följande:
    Är lite orolig för en sak. Jag skall på inskrivning den 1 dec. Är då i vecka 11+2 enl. ÄP. Har bestämt mig för KUB. Det skall göras senast vecka 13+6. Hoppas jag hinner få tid bara. Blir Karolinska sjukhuset för mig. Bor i mellan Sverige. Sköt om er!
    jag hade ringt dem, och hört mig för.... för min läkare sa att de börjar bli brått nu, så därför måste jag lämna blodprov på torsdag går in i vecka 11 i morgon (10+)
    karin855 skrev 2010-11-22 13:38:31 följande:
    går in i vecka 11 nu går sakta men säkert framåt... ska träffa barnmorska på onsdag för inskrivningsamtar känns så overkligen man vågar knappt tro på det än!
    Grattis, jag kommer efter dig i morgon och firar vecka 11
    Skoj med BM besök. ser fram emot mitt nästa tisdag i vecka 12
  • Mammiztill2

Vecka 11, och är nere på 1 progestoron om dagen,, jag är duktig de psykiska har spökat för mig

Akkie77 skrev 2010-11-23 13:32:47 följande:
    Drutten har dubblerat sin längd på två veckor, nu 3 cm ;)
    Och den andra var mycket mindre än förra gången så det går som planerat - härligt!

Jag o Läkaren pratade idag om olika storlekar på foster vid olika tider och hon berättade att det nu kommit ny forskning - pojkar växer ofta lite fortare i början än flickor.
    Vi pratade oxå om att det ju oftast flyttas datum vid UL, men att det går ju inte att flytta hur mycket som helst. Nu är det ju inte så farligt med några dagar + eller -, men om man går över tiden så är det ju skillnad om det i papprena står 42+0 och man egentligen är 42+4. De där dagarna är viktiga.

Jag jobbar på gynavdelningen här som nattsyrra och känner de flesta läkarna, bl a denna så jag vet inte om jag fick extra info hehe  Men det är perfekt att kunna få inside-tips ;)
    Men det var i alla fall skönt att få en kram när jag gick därifrån :)

Jag tänkte skicka ett tack-brev till Carlanderska i Göteborg dit vi remitterades från Varberg och gjorde de tre IVF-försöken.De hjälpte oss oxå med läkemedel och UL inför ÄD. Men nu efter har jag gått hos den läkaren som gjorde utredningen. Skönt att hon får knyta ihop säcken.
    Men på Carlanderska har de varit ett fantastiskt stöd! Fler som varit där innan ÄD?
    AKKIE
    Härligt att liten vuxit och bra att du kan prata med någon om längden. hur långt gånget är du nu V+D?
    Fint av dig att skicka ett brev
  • Mammiztill2

Lycka till för er som ska i väg imorgon på inskrivning. Så rolig . På tisdag väntar mitt jag är nervös och kommer gå själv.

• Mammiztill2

Härligt att kunna få ärva. roligt att din BM var bra

• Mammiztill2
    Storlängtanefterliten.. grattis till 12 fulla!!

MUMSA Lycka till imorgon, vilken tid ska du iväg?

Linnea H,   vad säger facket? vad har företag för rättigheter? Jag behöver inte planera någon ledighet jag går hemma ändå.

Ska i väg till Läkaren och vara där 08.40, nytt VUL och lämna blodprover inför KUB.
    är faktskt lite nervös.
    är lite konstigt med sympptomen..

har bara fått lite mer illamående då jag precis vaknat att jag får känslan att vara spy färdig.
    Är väldigt lätt irriterad och grinig.
    lite foglossnings ont.
    brösten är typ bara ömma om jag kommer när de på spec sätt.
     börsten gör skit ont rent ut sagt av detta kalla väder!!
    vätska ur brösten,
     en förlamande trötthet.
    och fruktansvärt hård i magen AJ!
  • Mammiztill2

Jo!
     jag var på vårdcentralen  idag på FM,dottern som skulle dit, hon blir uppkallad an en som jobbar är och vi följer med i korridoren, då hon säger
    -Får man lov att gratulera? För du är väl gravid?!
    rent spontant tar jag och klappar till jacka på magen
    då säger hon,
    -eller är de bara jackan?!
    Nej, jag är tidigt gravid..

Jag höll på att tappa hakan!
    Framför ögonen på dottern,
    En sjukvårds personal som jag inte känner..

Fattar inte att man kan med att fråga..
    Eller så måste det uppenbarligen synas?!
    om de märks under en vinter jacka, nog för att jackan börjar bli mindre och mindre över magen.
    Vi har ändå försökt bli gravid sen Maj -05, för alla människor är inte de en självklarhet att kunna bli gravid...

Jaja idag kom första frågan ifrån en Utomstående person!

• Mammiztill2
    Trollmor78 skrev 2010-11-24 14:30:00 följande:

Hej alla!
    Testade plus 18.11 =) Efter IVF. Vi är så glada så!

Frida1010: Jag har inte heller ont eller ömma bröst längre och vissa stunder fruktansvärt ont i rygg slutet. nästan som foglossning =( Hoppas som du sa att det inte händer nåt.
    Är lite orolig... Har vissa stunder en känsla av att mensen kommer när som.
    Och Grattis till er alla som går i väntans tider!!! =)

Välkommen!

Plussade nu den 18?! eller 18 Oktober?
    När har du BF?
  • Mammiztill2
    Linnea H skrev 2010-11-24 15:11:18 följande:
    Fick just svar från FK. Min föräldrapenning kommer räknas på min nuvarande lön även om jag blir uppsagd. Känns skönt så man slipper oroa sig för det.
    Jag kommer inte heller tappa min SGI om jag går hem lite tidigare, även om jag inte tar ut några dagar då.
    de är de 6 sista månaderna som de tar hänsyn till i inkomster?!
  • Mammiztill2
    Smulans all lycka till önskar jag dig med
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011