• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Strax än en gång grattis Fy vad dyrt 300kr för en månad? Plus de andra vitaminerna

• Mammiztill2

Om någon av er bloggar och vill lämna ut er blogg adress så inboxa mig, eller om ni vill skriv här.
    Jag gillar läsa bloggar

• Mammiztill2
    Frida1010,  tack för info.. kan se om ja hittar någon sida el. lokal återförsäljare
  • Mammiztill2

Linnea. STORT LYCKA TILL I MORGON PÅ VUL . Cleo. Härligt att du har fått tid visst är vänte tiden jobbig. Avskyr att vänta

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-11-05 09:15:30 följande:
    Idag är jag i vecka 7+3, ja, kliniken räknade inte på samma sätt som jag. I alla fall, jag har svårt att ha mina trosor eller byxor så jag måste akut beställa gravidtrosor som sitter löst under magen och leggings som sitter likadant. Har ni tips?

Ringde MVC idag och fick tid för hälsosamtal i nästa vecka. Spännande! Ska försöka få utskrivet något annat än Postafen som jag inte tycker hjälper längre. Förmiddagarna är ganska OK, resten av dagen är jag utslagen och blir negativ och gnällig för att jag knappt står ut. Hade glömt vilket h-lvete det är att vara nygravid. Men det går ju över. :)
    Lergigan COMP är bra, dem blir man inte lika trött på som vanliga Lergigan, tur jag inte verkar ha de som dig. jag har haft väldig svår illamående under perioder då jag har vart sjuk.

men nu är de illamående i stort sett hela tiden från de ja vaknar till de jag lägger mig, bara i bland jag får kväljningar
  • Mammiztill2

Min älskade Läkare ringde mig i morse, jag ska till honom
    på Måndag morgon, för att prata och göra kontroll nytt VUL.
    Han sa vi ska göra upp när jag ska dit och att han har lovat att jag ska få göra lite extra vul utöver de vanliga,
    allt för att jag ska må s bra som möjligt och känna mig lugn.
    Blev så glad!

Många har åsikter hur farligt det är för ett foster att en mamma gör många VUL, vissa tar fram att de finns ökad risk att barnet blir - vänsterhänt - *suck*

men jag gjorde många vul då jag väntade min dotter, och det blev en välskapt flicka.
    sen ev. risker gör läkaren först och framst besömning att de skulle vara BRA för mig, så varför ska jag lyssna på andra negativa inställda?!
    Sen de andra är, kan detta få mig lugn och må så bra som det går så är jag mycket tacksam, ett litet liv mår inte bra om mamman går och är orolig och mår dåligt.

Jag ser fram emot måndagen och få göra upp en plan

Vul lista Hjärta

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 8/11
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Toyota10: 10/11 (v 8+2)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Akkie77: 11/11 (v 8+2)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)
    Cleo36: vecka 17/11(vecka 6)
    Strax, cirka 21/11 (vecka 7 el 8)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)

• Mammiztill2
    Linnea  Jag håller mina tummar och tår  för dig de bara måste få gå vägen.

hela tiden då jag väntade min dotter fick jag från tidig gravid höra att hon var för liten. och ända fram till
    viktgranskning som visade -19% så från start till mål har hon hela tiden vart "för liten".
  • Mammiztill2

Trevlig helg på er. Får gäster när som de stannar till söndag. Men kanske smyger in. Iaf från min mobil som nu... Kram på er

• Mammiztill2

Skruttfia. Usch vad tråkigt jag håller tummarna för det bästa varma kramar

• Mammiztill2

Jag fick ej reda på hur lång bebis var. Han tog ingen direkt närbild. Ja vill nog heller inte veta i nu läget hur liten stor bebis är. Då jag blev hela tiden stressad då läkarna sa att dottern var för liten från vecka 7 och fram till förlossningen och då hon föddes var de liv om att hon var väldigt liten. Jag klarar nog inte sån psykisk påfrestning igen. Jag hade iaf en bebis som levde med hjärta som slog då och NU!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011