• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Sista natten och sista nattmatningen i båten. Ska faktiskt bli lite skönt att komma hem trots att vi haft det helt underbart. Lova väger nu över 3500g och ökar stadigt. Imorgon är det dax för 3 mån kontroll o sprutor. Inte så kul men det går ju över ganska fort.
    Kram

• Skruttfia82

Lova 3 månader, 3770g o 53,5cm. Fick sprutor o det är aldrig kul men gick bra. Vi är också sugna på fler barn. Jag har ingen aning om hur lång tid man måste vänta efter snitt, ngn som vet. Vi har tre fina 6-dagars embryon i frysen, vill ju gärna försöks iaf. Ska till läkarn på onsdag o ska prata lite då. Vi skyddar oss inte eftersom chansen att bli gravida på naturligt sätt är 2% och skulle det mot förmodan bli så, så är det bara välkommet.

• Skruttfia82

Nattmatning pågår. Lova har börjat få goa rutiner. Äter vid 22 och sen vid 5 halv 6. Helt ok. Sen somnar vi om o vaknar när stor tjejen vill upp vid 8. Inatt har dock den store drömt mardrömmar o skrikit o härjat mellan 24 och 4 så jag är inte så pigg nu. Brorsan m tjej sover över så de kanske kan tänka sig att passa barnen en liten stund så jag får sova en liten stund. Annars är allt bara bra, Lova växer så det knakar. På onsdag är det dax för återbesök i halmstad. Hoppas det går bra för er andra.
    Kram

• Skruttfia82

Vår lilla tjej börjar bli stor. 3,5 månader, 4580g och 55cm. Idag ska vi till halmstad för återbesök. Ska bli kul att träffa dem igen :)
    Brorsan följer med o tar hand om stortjejen, hade blivit lite väl tuft för mig annars.
    Kram

• Skruttfia82

Choklad är bäst att undvika vid amning. Många barn får ont i magen av det.

• Skruttfia82

Var på efterkontroll när Lova var 2 mån, hade då precis fått mens trots helamning. Nu är hon 4 mån, väger 5220g och är 58,5cm lång. Ska upp på vinden lite senare idag o ta ner lådan med kläder i stl 62. Så det blir nog lite tvätt idag. Nu ska vi krypa ner i våra sängar igen, lova mätt o go o sovande på mitt bröst.

• Skruttfia82

Känner precis likadant. Svägerskan blir gravid superlätt o väntar nu sitt tredje. Jag tycket det är skitjobbigt varje gång trots att jag har två nu. Det jobbigaste är att de inte berättar för oss utan vi får höra det på omvägar i typ v5-6. Tidigt att sprida det till alla tycker jag. Vi har kämpat i flera år innan vi fick vår första så för oss är det en stor grej o så tar andra så lätt på det. Vi får försöka glädjas ändå o vara tacksamma för det vi fått. Gott att se att lillan växer.

• Skruttfia82

Vi har inget preventivmedel och vi har bestämt oss för att börja försöket med ett syskon nu när lilla blir 6 mån. Vi har embryon i frysen o vill börja i god tid ifall det inte funkar. Självklart ska vi berätta för barnen om hur de kommit till men det dröjer ju ett tag innan det blir dax.

• Skruttfia82

Mammiz, här funkade amningen i två månader. Hon gick dock upp för dåligt vikt då hon inte orkade suga ordentligt. Ammade o gav ersättning till tre månader o nu får hon bara ersättning. Hon fick penicillin idag för sin första öroninflammation och jag hoppas det funkar. Jobbigt er m flera öroninflammationer. Vad har ni fått för penicillin? Vi fick kåvepenin frukt.

• Skruttfia82

Mammiz, så jobbigt för er och för dig nu när mannen är inlagd. Bara elände. Hoppas sonen nu mår bra iaf. Får tro att det vänder nu för er och att allt blir bättre. Kram

• Skruttfia82

Lova är 6 mån om en vecka. Väger nu 6,5 kg och är 62cm lång. Är nästan lika stor som Ellen var vid samma ålder. Helt otroligt eftersom hon var så liten när hon kom.
    Vi börjar resan för ett syskonförsök i nov, då vi har 3 fina embryon i frysen. Vi vill gärna ta chansen. Kram till er alla. Kul att höra att alla växer och mår bra!

• Skruttfia82

Gjorde kompletta IVF för mina döttrar oxh anledningen att vi kör igång så fort igen är för att vi har o frysen. Skulle aldrig orka göra hel behandling så fort o antagligen aldrig igen. Vi har ju 3 fina i frysen denna gång och vill gärna se om de kan ge liv. En annan anledning till att vi kör på är att allt funkar så bra. Hon sover bra på nätterna och är nöjd o glad på dagarna. Jag har alltid velat ha många barn och har aldrig sett det som jobbigt att vara hemma och ro i land allt. Jag är en organisatör ut i fingerspetsarna så att driva företaget familjen passar mig utmärkt :)
    Kram till er alla

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011