Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

kommer med största sannolikhet inte komma tillbaka till jobbet någe mer under graviditeten.
kram på er!
Ta hand om er och ta det lugnt.
Styrkekramar till dig
v.23+5 idag och Bm-besök.
Hjärtljud: 145
Blodsocker: 4,9
Hb: 120
Blodtryck: 110/65
Viktuppgång sen start: 2kg
Sf-mått: mättes men fick ej ngt värde, magen var iaf mindre än samma tid förra graviditeten.
Har ett läkarbesök den 4/4 och sen är det dags för Bm igen 15/4.
Nu käkar jag tacos med datorn som sällskap då mannen jobbar em. Blev sen kvällsmat idag då det tog en evighet för dottern att somna. Försöker att hon ska somna själv och vi sitter i en fåtölj i rummet istället för att ligga jämte, känns lättare när bebisen kommer. Problemet är bara att hon är så sjukt envis, har hållt på över en vecka nu, det blir bättre och sedan bakslag igen. Tog 1,5 timmar idag, tålamodet tryter kan jag säga och så ska man ändå vara lugn och snäll, det blir att räkna till 10 många gånger.
Nu ska jag kolla in Så ska det låta på Play innan jag stupar i säng, blommorna som skulle planteras när dottern somnat får vänta tills i morgon.
Ha en underbar fredag alla!
Akkie: Jag hör till MVC Varberg men går till filialen i Bua
Jag gör ju många UL ändå pga problem men konstigt att det är olika. Ska fråga min BM när jag ska dit i v.30.
Hej alla!
Eldar i kakelugnen och har en pizza på gång i ugnen. Mannen lägger dottern och har gjort det i 30 minuter nu så det verkar inte gå så bra idag. Ja, ja, han kommer nog snart.
Var på Baby&barn mässan igår och det var sjukt mycket folk. Jag var helt slut efter 30 minuter. Det blev iaf tre timmar till slut efter ett flertal mat och dricka pauser. Fick mig en newborn väska från Libero och lite annat smått och gott. Dottern skötte sig alldeles utmärkt så det var inga problem att ha med henne, hade en mamma från mammagruppen och hennes dottern med också och ungarna satt och tjöta hela vägen dit och hem i bilen. De sysselsatte iaf varandra.
Idag har det varit fullt ös. Vi hade fixardag på jobbet så jag var där hela fm och fixade fika till alla underbara föräldrar som var och hjälpte till med barnens utegård.
Sen direkt iväg på kalas och hemma kl 18, sen ville jag bara sova men än så länge är jag vaken men det ska bli väldigt skönt att sova inatt
Har varit lite nere sista tiden. Sista när jag var hos läkaren så ändrade de sig igen angående min status. När jag var där förr förra gången så blev jag helt friskriven från blödningar och risk för det och jag skulle få föda vaginalt. När jag var där för 2v sedan så blev läkaren väldigt osäker och kallade in en kollega. Som tur var var det en läkare som träffat mig innan. Resultatet blev iaf att det fortfarande ligger stora blodkärl för inre modermunnen och att risken för blödningar är stor. Anledningen till att jag har fått olika besked beror på att det är svårt att avgöra på mig vart mittlinjen går så de vet vart mitten på "öppningen" är. Så nu är läget som sådant, börjar jag blöda ska barnet ut inom en timme, puh. Och det är snitt som gäller.
Nog om det. Jag ska på nytt läkarbesök den 27/4 och får då träffa samma läkare som kallades in och bedömde mig sist, känns skönt. Då blir det nog en tid bokad för snitt också.
Trevlig helg alla
Frida: Vilken oro och stress för er detta är. Du har iaf kommit en bra bit in i graviditeten och som andra skrivit, neonatal avdelningarna är så kompetenta. Håller tummarna för att det ska bli bättre och att lilltjejen kan stanna kvar ett tag till.
Tänker mkt på dig/er.
KRAM
BM-besök v.29+6
Blodtryck: 120/60
Hb: 116
Socker: 6,3 (direkt efter frukost)
Hjärtslag: 145
Sf-mått: 28cm
Total viktuppgång: +2kg
Bebisen ligger fortfarande i tvärläge men rör sig mycket så det känns som om den kan hamna vart som helst.
BM var osäker på om det kommer att finnas plats att vända eftersom moderkakan ligger så dumt till. Så blir det inte snitt för blödningsrisken så kanske det blir det ändå pga sätesläge.
Har ett läkarbesök 27/4 och nästa BM 6/5
Har varit igång för mkt idag och det har jag fått sota för på em. Legat och vilat pga mkt sammandragningar, inte alls trevligt.
Vi lyckades iaf premiärgrilla idag och det smakade supergott. Mannen och min bror har jobbat ute i trädgården, vi håller på att bygga nytt uterum och 60m2 altan. Så det finns att göra. De har även idag förberett för dotterns lekstuga som de förhoppningsvis hämtar i morgon
Sitter och vräker i mig kall vattenmelon, har blivit ett stort begär. Jag får göra bitar på kvällen och ha i kylskåpet för när jag vaknar på natten så måste jag ha det. Konstig man är.
Nu blir det sängen för mig.
KRAM
Hej!
Dotterns lekstuga kom på plats igår och hon blev superlycklig
Vi lyckades köra hit den på en släpkärra. Det var bara 2km men det såg nog rätt kul ut.
8 personer krävdes för att orka lyfta på den men endast 4 för att få av den.
Dottern premiärlekte igår kväll, länge. i morse tog hon på sig sina stövlar och gick ut i pyjamas och nattblöja och skulle leka i sin lekstugan, så söt.
Blev iaf en tur till öppna förskolan på fm och sedan lek i lekstugan innan hon somande som en stock kl 13.
Nu vaknar hon väl snart och då blir det väl lekstugelek igen, ska försöka få henne att äta först bara