• MillaPo

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Trevligt initiativ! Här kan vi babbla på o stötta varandra en hel massa ju!

• MillaPo
    Mammiztill2 skrev 2010-10-15 19:21:56 följande:

Välkomna

Hur många IVF har ni gjort?
    När hade du/ Ni test dag?
    Fått tid till VUL ?

Detta är min andra IVF behandling,  denna gången hade jag Suprecur & Menopur.
    Har aldrig fått något ägg till frysen.
    Jag/vi fick göra IVF efter att förlorat 4 graviditeter, 2 Missfall och 2 utomkvedshavandeskap.

Jag tog denna gången Albyl minor/ Trombyl sen Ruvardag 4, allt för att förhindra ett ev. tidigt mf.
    Då jag vet, känner att jag gjort vad jag kunnat för hjälpa till.

Fick tid för VUL den 2 November

Du o jag har ju redan snackat ett tag men kan ju presentera mig för dom andraFlört

Detta va min 2:a IVF , gjorde IVF 1 i våras samt ett FET i början på sommaren båda med negativt resultat. Fick ett emryo till frysen förra gången och lika så denna gång.
    Har ett missfall i bagaget efter en spontan graviditet, för ett år sedan.
     Anledningen till IVF är att jag har tvär stopp i ena äggledaren.
    Har fått VUL tid 3 november o kommer då att vara i vecka 7+6 om jag inte räknat helt fel,Glad
  • MillaPo
    Mammiztill2 skrev 2010-10-15 19:26:16 följande:
    När ni testade er, vilket test använde ni då?

Fick du/ni tillbaka 1-2 ägg?

Glömde skriva att man denna gången gjorde AHA på mitt ägg.
    Glömde skriva oxå att jag plussade på ruvardag 11 pga av överstimulering fick jag tjuvtesta. och jag använde testlagrets, men har efter det testat med CB vanligta samt digitala oxå. E nog lite av en testoman. Skrattande
    Fick tillbaka 1 litet guld ägg som lyckats hålla sig kvar än så länge och förhoppningsvis gör så enda till juni.

Jag har prel BF 16 juni när har ni?
  • MillaPo

ja man ska väl kunna se hjärtat i vecka 7+0 om jag inte läst helt fel i "ett barn bli till" Förvånad
    Ja det kommer va nervösa dagar där fram till VUL...

Nej dom har inget sagt om att ta bort den stoppade äggledaren,...

• MillaPo

Najje: Nej fy vad tråkigt...kramar

Välkomna alla ni nya i tråden! Hoppas vi får en lång Juni-ista här nuGlad

• MillaPo

Hej!

Har inte varit så aktiv här pånågra dagar. Jobbar som bara den just nu, så jag typ jobbar kommer hem äter, sover en timma, e vaken en timma sedan kl 20 så däckar jag igen. E så sjukt trött så det e helt otroligt! Annars mås ja rätt bra, bara super ömma bröstObestämd och ett dovt illamående på kvällarna. Är i vecka 5+5 idagGlad

AKIG: Det lät konstigt med dina tester. Håller tummarna för att sista testet visade fel!

• MillaPo

Jag har tok-ömma och svullna bröst, lite växtvärk på kvällar och mornar, trött mest hela tiden, hård mage och nått diffust illamående på kvällen. Går in i vecka 6+0 idag Glad Om två veckor är det VUL och vill bara spola fram tiden...

• MillaPo

Godmorgon!

Fick köpa seaband mot illamående för två dagar sedan och dte har fungerat kanon bra tycker jag, tills idag på morgonen...Trodde jag skulle kräkas för första gången nu på morgonen innan jag fick i mig lite yoghurt. Mår fortfarande jätte illa men inte så ja ska kräkas i allafall. Och ja ska sätta mig och köra bil om två timmar hoppas innerligt det släpper tills dess...Förvånad annars blir det en jobbig bil färd på 1½ timma....
    Får väl bli till att köpa prostafen sen men det får man inte köra bil på....
    Hoppas ni fick en skönare start på söndagen Flört

• MillaPo

hehe..ja jag har nog aldrig varit så lycklig och spyfärdig samtidigt i allafallSkrattande
    Nej dags att åka lite bil straxt! ser inte fram emot det...Obestämd

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011