sunshinepessan skrev 2010-10-13 22:39:17 följande:
Jag har själv blivit misshandlad och mobbad som barn. Jag blev slagen avv nästan alla, min far gick och träffade lärarna och föräldrarna och inget hände. Tills inte jag en dag vaknade och då var jga kanske 15 och började slå allting omkring mig. Jag förändrades över natten! Jag sparkade blodigt en tjej som var 4 år äldre en mig för att hon mobbade och slåg mig tidigare! JAG HOPPAS AV HELA MITT HJÄRTA ATT DETTA INTE HÄNDER MIN DOTTER!!!! Jag har förklarta för henne att tjejen inte gjorde rätt och att man inte behandlar någon så och att jag ska prata med skolan om det så hoon inte behöver oroa sig för det. Och ikväll sam hon att hon inte vill gå till skolan mer! Och vad gör jag då? Jag förstår ju henne! Jag vill inte såra och skada henne ännu mer genom att skicka henne dit trorts allt!
=( Förstår inte hur man kan slå en annan människa!!! Det är så fel.
Jag blev också mobbad i skolan, min mamma gick dit.. men de blev iaf lite snällare...
Jag fick en tanke att om man likställer den elaka flickan med skolan så kanske skolan blir hotet som hon vill undvika... finns det något roligt med skolan som hon har pratat om? Kanske kan ni prata om det, så att hon har en positiv bild av skolan ändå. Den där tjejen kunde ha gjort så någon annanstans.. att hon mår dåligt är ju själva anledningen till att hon slog din dotter. För hur bra mår man egentligen om man slår någon annan, du mådde ju inte så bra, vad jag förstår, när du slog den som var äldre än du.
Jag tror att du gjorde helt rätt i att säga att det flickan gjorde var fel och inte något man gör och att du ska ta hand om det och göra så att din dotter inte behöver oroa sig. =) Det betyder så mycket att få höra att det kommer ordna sig.
Förstår att det är lätt att vara ledsen nu... sådan skit ska inte behöva hända... men om du är ledsen så kanske din dotter blir ledsen också. Om du visar styrka och en känsla av att allt kommer ordna sig så kanske det smittar av på din dotter??
Förlåt, du får säga till mig om du tycker att jag försöker "styra" hur du ska vara. Inte alls det jag menar. Du gör det bästa för din dotter och handlar så gott du kan, det är jag helt övertygad om!!