Snälla, läs!
Våran 6-åring har i augusti börjat i förskoleklass, hon är väldigt tillbakadragen och tyst, hon har flera gången klagat på att hon inte får vara med och leka med vissa tjejer och då bland annat att en av dem retade henne och inte lät henne åka nerför rutschkanan samt att hon en gång hamnade i slagsmål med en annan tjej som bla hade sparkat henne i magen. Fröknarna tog jag upp detta med och sedan skulle dem AVVAKTA!! Idag hände det värsta utva allt! En av fröknarna ringde mig vid kl 11.00 och berättade att min dotter hade ramlar och slagit sig i huvudet och är me den andra fröken på vårdcentralen. När jag kom dit blev jag chockad. Hon hade blod över hela ansiktet samt halsen och kläderna. Hon hade skadat bakhuvudet och då berättade fröken att samma tjej som sparkade henne i magen hade knuffat henne och då hade min dotter ramlet och fått bakhuvudet sprucken. Vi skickades till akuten där dem kollade upp såret, tvättade samt kollade om hjärnskakning är aktullt, vilket som tur är inte är fallet! Efter 5, 5 timmar på akuten kom vi hem. Hon mår lite bättre, har dock ont i huvudet. Nu är fråga här?? Vad ska jag göra??? Sådan som jag är skulle jag helst vilja få samman både fröknarna, tjejen och hennes föräldrar och vräka ur mig en massa. Har inte fröknarna berättat för tjejens föräldrar vad hon gjordem kände inte dessa skuld och undrade hur min dotter mår??? Jag tänker i vilket fall som helst ta upp detta med rektorn redan imorgon och tänker inte låta min dotter fortsätta på skolan tills jag inte har blivit övertygad om förändring både från rektorns, fröknarnas och inte minst tjejernas och tjejens sida! Läste en hel del på BEO.se!
Någon med erfarenhet och tips!
Tack i förhand!