Inlägg från: 2underbara |Visa alla inlägg
  • 2underbara

"Jag är så trött på bonusbarnen"

Själv har jag full förståelse på de/oss som klagar.

Andras ungar som ränner i ens familj ställer oftast till problem på många olika sätt.

• 2underbara
    Mariohn skrev 2010-10-14 15:54:30 följande:
    Men det är väl för fan inte deras fel?? De är med sin PAPPA?? 
    Ta av dig dina läsamellanraderna-glasögon, var står det att det bara är deras fel?

Självklart är det pappans fel också, barnet finns ju från första början sedan späs det ofta på med att barnet blir behandlat på ett annorlunda sätt (läs curlande och satt på pedestal) så de blir mer eller mindre odrägliga att ha att göra med.
    Som grädde på moset så kan personkemin skapa en störelse-explosion och där har vi en styvkonstellation som gärna hade varit ogjord för min del. 
  • 2underbara
    Bedan skrev 2010-10-14 16:02:47 följande:
    Vaddå andras ungar? Det är ju ens partners barn! Har man den anställningen får man låta bli att bli ihop med personer som har barn!
    Är det inte ens egna så är det väl andras eller hur tänker du?
    Är mina barn dina?
    Vilken obehaglig tanke. 
  • 2underbara
    Bedan skrev 2010-10-14 16:06:38 följande:
    Men gör den ogjord då, du har ju varit med att skapa den. DU är ju del i styvkonstAllationen i egenskap av (den elaka?)momsmodern.
    Kommer inte förstöra min kärnfamilj för att det kommer ett plus1-barn och ställer till det varannan vecka, han tröttnar nog snart
  • 2underbara
    Mariohn skrev 2010-10-14 16:06:45 följande:
    Jag vet inte vad en "pedestal" är men jag gör en gissning. "Andras ungar som ränner i ens familj". De ränner i SIN familj. Det är DERAS pappa. Passar det inte kan du välja att lämna relationen. 
    Jag skriver utifrån mitt perspektiv, inte andras barn, gannens eller ditt perspektiv.

Men ja, han får gärna lämna relationen. 
  • 2underbara
    Bedan skrev 2010-10-14 16:08:25 följande:
    "Andras ungar" får det att låta som att det är grannbarnen som ränner i kåken, när det är barn som bor i huset är det fanimej inte andras ungar. Hade min styvfar pratat om mig på det sättet hade jag drämt en kavel i huvudet på honom, men som tur är är han en SYMPATISK person med kärlek i sitt hjärta, inte en elak jävel som förtjänar allt förakt i världen.
    Bor gör man på ett ställe (även hemlösa har ett ställe) och barnet bor inte hos mig nej, han är hos sin pappa för att HAN bor med mig. (ja, huset är mitt)

Barnet bor hos sin mamma eller så är han helt rotlös, bestäm själv.
    Han "bor" lika lite hos mig som en gäst bor hos dig.
  • 2underbara
    Bedan skrev 2010-10-14 16:54:31 följande:
    Som tur är för honom är ingen av oss lovade en morgondag och du har säkert en minst 20 års försprång på honom. Verkligen fruktansvärt... men du kommer säkert få ditt straff en dag. Karma.
    Har uppenbarligen redan gjort nåt hemskt med tanke på det straff  jag redan lever med så det kan knappast bli värre

• 2underbara
    Mariohn skrev 2010-10-14 16:56:25 följande:
    Precis. En dag blir man gammal och hjälplös om inget händer innan. Jag har sett det på nära håll. Man får vad man förtjänar. 
    Dör hellre utan honom än med.
    Ser inte riktigt problemet faktiskt. 
  • 2underbara
    pingstlilja skrev 2010-10-15 10:16:22 följande:

Antingen skriver du bara sådana här inlägg för att reta upp alla eller är du en fruktansvärt obehaglig person.
    Mobbning på hög nivå av barn tycker jag.

Vad är det för karl du har som tillåter dig att mobba barnet på detta sättet???

Och du.. tänk en dag om din sambo lämnar dig för en ny. Då blir era barn helt plötsligt bonusar i deras familj.

Vem mobbar?

Och nej, mina barn kommer inte bli någons "bonusbarn" 
  • 2underbara
    pingstlilja skrev 2010-10-15 11:45:04 följande:
    Det kan ju du aldrig veta om dina barn blir bonusbarn.
    Om det inte sker en separation: jo

Om det sker en separation: jo 
  • 2underbara
    Bedan skrev 2010-10-15 12:37:58 följande:
    Vet din man om att du önskar livet ur hans barn, hans arvinge, hans kött och blod?
    Vart står det?

• 2underbara
    Lingonflickan skrev 2010-10-15 13:45:48 följande:
    Du menar att din sambo eller du själv inte kommer skaffa någon ny om ni separerar?
    Vart står det?
  • 2underbara
    mirre67 skrev 2010-10-15 12:08:31 följande:
    DU mobbar ditt bonusbarn, fattar du inte det?? Hur f*n vet du att dina barn inte kommer att bli någons bonusbarn? Den dag din sambo inser vad hemsk du är mot hans barn sen tidigare, hoppas jag han tar sitt ansvar och lämnar dig, förhoppningsvis för någon som är mycket snällare och trevligare. DÅ blir era gemensamma barn bonusbarn, och hoppas då för deras skull att de blir behandlade på ett bra mycket bättre sätt än du gör med ditt bonusbarn.
    Hur mobbar jag, du som vet?
  • 2underbara
    h8him skrev 2010-10-15 01:01:06 följande:
    Som din sambo då? Barn bor med sina föräldrar!
    Antar du bor hos dina föräldrar, för du är väl deras barn?

Nej, han bor inte i mitt hus, han vistas här för att hans pappa bor här.

Sätter punkt där då inget kommer förändras bara för att ni vill och fortsätter att skriva att "han visst bor där". 
  • 2underbara
    mirre67 skrev 2010-10-15 13:58:21 följande:
    Bara att läsa dina inlägg här och i en annan tråd, där du kallar ditt bonusbarn för alla möjliga mindre trevliga saker, säger att du inte vill att han ska vara hos er, det är inte hans hem fast hans pappa bor där t ex. Det kallar jag för mobbning.
    Skönt att det inte kommer sätta några spår av den "mobbingen" som du kallar det hos barnet ifråga.

Själv trodde jag att "mobbing" behöver beröra för att bli kallat "mobbning" men räcker skrivna prd på FL och tankar så är det en himla massa människor som mobbas varje sekund utan att ha en aning om det.
    Och hur skadligt är det då egentligen, borde inte det gamla begreppet "mobbing" (det som berör och får de utsatta att må dåligt) få ett eget ord så det fortfarande finns kvar någon som helst tyngd i uttrycket? 
Svar på tråden "Jag är så trött på bonusbarnen"