Inlägg från: Bedan |Visa alla inlägg
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-10-14 09:15:57 följande:
    Vart fan kommer de ifrån? 
    Du jag vet inte, men antagligen är de aliens.
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-10-14 09:15:57 följande:
    Vart fan kommer de ifrån? 
    Det härligaste är att flera månader efter att jag skrev det där blogginlägget läste här på forumet om nån som var trött på bonusbarnet och tyckte att pappan skulle bli lovförälder... Skrämmande!
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-10-14 09:22:39 följande:
    Jag skrattade när jag läste ditt blogginlägg sedan kom  jag på att det egentligen varken var roligt eller parodiskt utan helt i klass med hur folk pratar här. 
    Den är faktiskt komponerad av skit jag läst på forumet, så ja... Hemskt är det. Det är ju BARN man pratar om. Det är inte som att de kan säga "fuck this shit" och välja att flytta utan de är beroende av de vuxna i deras liv.
  • Bedan
    Esther M skrev 2010-10-14 09:42:23 följande:
    Jag kanske kan kategoriseras som en sådan där person. Jag har sagt till min sambo, som bara har sina barn på skolloven, att om de skulle bo hos honom permanent skulle jag inte vilja vara sambo längre.

Jag tar inte ansvar för barnen när de är här, men behandlar dem ungefär som mina syskonbarn; tar med dem till Zoo, fixar filmkvällar, leker osv-alltså bara det roliga. Jag älskar dem men vill inte ha barn så jag skulle vägra bo tillsammans med dem och min sambo om detta hade kommit på tal.

Det hör till saken att barnen bor i ett annat land, så oftast träffar min sambo dem i hemlandet när jag inte är med. Jag träffar dem när de kommer till vårt hem och jag tycker att det är både jobbigt och roligt, men skulle som sagt inte bidra till eller ens gå med på att bo med dem. Jag vet att det är en anledning till att min sambo inte propsar på med tid eller delad vårdnad, men jag tycker att det är hans eget beslut.
    Jag tycker faktiskt att det är viss skillnad på att inte vilja få sin vardag ändrad t.ex. genom att bonusbarn flyttar in permanent än att komma in i ett förhållande och sen mena att "nu när JAG är här får bonusbarnen vara här mer sällan", men det är jag det.
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-10-14 09:42:44 följande:
    Jag har gifta föräldrar så jag kan bara föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara för ett litet barn att bli behandlat illa och tvingas konkurrera med en elak vuxen om sin förälders kärlek....Dessutom kan jag inte förstå mig på de föräldrar som tillåter det. Nu älskar jag min sons pappa men om jag av någon anledning skulle bli ensamstående med mitt barn skulle det inte finnas en halv chans i universum att jag skulle kunna känna någonting annat än avsky för den som behandlade mitt barn illa. Hur kan man älska någon som hatar ens barn? Det måste finnas en störning bakom det. 
    Själv inbillar jag mig att jag skulle kasta ut den biologiska pappan om han var dum och orättvis mot barnen. Skulle jag då träffa nån som var dum mot mina barn som inte var förälder så skulle jag knappast vara snällare, men sen är jag inte heller en person som till varje pris måste ha en partner, vilket vissa verkar vara eller tro att de är.
  • Bedan
    jådåsåatt skrev 2010-10-14 09:47:50 följande:
    Men det fattar du väl att avundsjuka kvinnors rätt till sin kärlek ör större än ett barns rätt till ett drägligt liv...

Jag har erfarenhet av en bonusmamma som tog oss barn till sig och såg oss som sina egan och behandlade oss därefter. Just därför skulle jag aldrig acceptera något annat gällande mitt barn.

Jag blir ungefär lika förundrad över puckona som är tillsammans med de här satmarorna och accepterar att de behandlar barnen som skit.
    Jo jag har ju samma erfarenhet av en bonuspappa som du har av din bonusmamma. Han har varit och är just en BONUS i mitt liv. 
    Ibland läser man hårresande saker som är ren mobbing och psykisk misshandel som "jag brukar låtsas glömma att duka fram till MOMSbarnet när det är här för att det ska känna sig utfryst och inte vilja komma hit mer", behandlar man sina medmänniskor så? Jag får fan ont i kroppen bara av MINNET av den hemska tråden. Fy så fruktansvärt! 
  • Bedan
    Petra123 skrev 2010-10-14 09:53:13 följande:
    Precis. Man kan ju knappast undgå att se vad som händer?? Hur man kan låta ens partner behandla sina barn på det viset är helt obegripligt för mig med.
    Det är ju just sådana saker som gjort Bröderna Grimms version av Askungen så obegriplig för mig. Jag har för mig att det är i deras version där pappan fortfarande lever och visserligen åker iväg på affärsresor ibland men ändå kommer hem. Redan när jag var liten fattade jag inte hur fan han bara kunde låta sin dotter bli behandlad som skit? "Styvsystrarna ville ha fina gåvor men Askungen ville bara ha en liten pinne, så då fick hon bara det". 
  • Bedan
    jådåsåatt skrev 2010-10-14 09:56:28 följande:
    Men då är vi återigen hos den biologiska föräldern som väljer att inte se och göra något åt det.
    Jag kan lova att en sån person hade åkt ut ögonaböj från mitt hem. Men så är jag inte heller helt besatt av att ha en partner och skulle varken offra mig själv eller mitt barn för ett förhållande.
    Jag blev mobbad under hela grundskolan och har därmed mycket erfarenhet av utfrysning. Skulle jag se någon behandla mitt barn så skulle jag antagligen tända på alla cylindrar på 2 röda sekunder! Jag fattar inte heller varför man inte pratar om bioföräldern, men det är väl som jag berättar om den versionen av Askungen jag läste som barn. Det var bara styvmamman och styvsystrarna som fick sina ögon pickade på när Askungen gifte sig med prinsen, biologiska pappan var inte ens med i ekvationen. Varför?
  • Bedan
    jådåsåatt skrev 2010-10-14 10:09:56 följande:
    Ok, jag ahr väldigt lite förståelse för att man flyttar ifrån sina barn så att man bara kan ha dem på loven. Varför skaffade han dem när han inte har något intresse av att ta sitt ansvar för dem.
    Jag har väl svårt att förstå dig med, det hade ju varit väldigt mycket enklare om du valde en man utan barn så att de slapp komma i kläm. Men som sagt, det är han som inte tar sitt ansvar och det är han som väljer bort sina barn till förmån för dig och det är absolut han som är den största boven i dramat.
    Sen att du bekräftar hans tro att det är ett ok beteende genom att ha ett förhållande med honom känns ju sådär, det hade jag aldrig klarat att leva med.
    Hehe, det är skönt att läsa text skriven av någon som är ännu hårdare än jag i sina åsikter Skrattande
  • Bedan
    Hypnotica skrev 2010-10-14 13:05:35 följande:
    Betyder det automatiskt att man överger ett barn om man flyttar ifrån det?
    Jag kan tänka mig att ett barn kan se det så. Själv kände jag så när mina föräldrar lämnade mig.
  • Bedan
    Hypnotica skrev 2010-10-14 13:10:25 följande:
    Betyder det att man faktiskt ska "hålla ihop" för barnens skull?
    Sen när handlar tråden om det?
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-10-14 13:11:57 följande:
    Ja det betyder det. Att hålla ihop däremot betyder inte att "leva tillsammans som älskande par och ligga med varandra". Utan just att hålla ihop, samarbeta och ha barnens bästa som gemensamt mål-. 
    Bra svar!
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-14 15:51:59 följande:
    Själv har jag full förståelse på de/oss som klagar.

Andras ungar som ränner i ens familj ställer oftast till problem på många olika sätt.
    Vaddå andras ungar? Det är ju ens partners barn! Har man den anställningen får man låta bli att bli ihop med personer som har barn!
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-14 16:04:03 följande:
    Ta av dig dina läsamellanraderna-glasögon, var står det att det bara är deras fel?

Självklart är det pappans fel också, barnet finns ju från första början sedan späs det ofta på med att barnet blir behandlat på ett annorlunda sätt (läs curlande och satt på pedestal) så de blir mer eller mindre odrägliga att ha att göra med.
    Som grädde på moset så kan personkemin skapa en störelse-explosion och där har vi en styvkonstellation som gärna hade varit ogjord för min del. 
    Men gör den ogjord då, du har ju varit med att skapa den. DU är ju del i styvkonstAllationen i egenskap av (den elaka?)momsmodern.
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-14 16:05:23 följande:
    Är det inte ens egna så är det väl andras eller hur tänker du?
    Är mina barn dina?
    Vilken obehaglig tanke. 
    "Andras ungar" får det att låta som att det är grannbarnen som ränner i kåken, när det är barn som bor i huset är det fanimej inte andras ungar. Hade min styvfar pratat om mig på det sättet hade jag drämt en kavel i huvudet på honom, men som tur är är han en SYMPATISK person med kärlek i sitt hjärta, inte en elak jävel som förtjänar allt förakt i världen.
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-14 16:52:28 följande:
    Kommer inte förstöra min kärnfamilj för att det kommer ett plus1-barn och ställer till det varannan vecka, han tröttnar nog snart
    Som tur är för honom är ingen av oss lovade en morgondag och du har säkert en minst 20 års försprång på honom. Verkligen fruktansvärt... men du kommer säkert få ditt straff en dag. Karma.
  • Bedan
    mirre67 skrev 2010-10-14 19:43:57 följande:
    Då måste din sambo verkligen ha gjort något fruktansvärt eftersom han lever med dig. Fy fan vad elak du är.
    Han var säkert massmördare i ett tidigare liv.
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-15 11:50:13 följande:
    Om det inte sker en separation: jo

Om det sker en separation: jo 
    Vet din man om att du önskar livet ur hans barn, hans arvinge, hans kött och blod?
  • Bedan
    2underbara skrev 2010-10-15 13:51:59 följande:
    Vart står det?

VAR står det heter det och förövrigt är det ganska tydligt att du skulle gå i en blommig klänning och med ett stort leende hoppsa fram i kyrkan om du ens skulle ha vett att dyka upp på begravningen ifall din mans barn skulle avlida.
Svar på tråden "Jag är så trött på bonusbarnen"