Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
Annelie68 skrev 2010-11-08 23:28:02 följande:
Tack så mycket för kramarna.. Jag var hos kvinnokliniken för några veckor sedan när jag hade fruktansvärt ont i äggstockar och nedre regionerna av magen och de gjorde ett VUL då men kunde inte se att jag var gravid. Hon hittade inte min högra äggstock men påstod ändå att allt var bra. När jag ringde dem igen efter ca en vecka sa de att det inte stod ngt i journalen om att läkaren inte hittat min högra äggstock och de tyckte att det inte var lönt att jag kom till dem mer utan att jag skulle gå till vanliga akuten med mina smärtor. Jag är tyvärr alldeles uppgiven vad gäller läkare så det är inte så att jag springer dit direkt. Blev rädd när jag läste här på familjeliv om livmodercancer och livmoderhalscancer. Jag har i ett par års tid haft väldigt täta blödningar - och efter sex - som de bara förklarade med att jag hade "lättretlig" livmodertapp. Jag har haft väldigt ljust röda blödningar - som rent blod som kom ut. Symptomen stämmer ju in - men man blir ju något av en hypokondriker när man sitter på nätet och letar. Men visst är man rädd, rädd för läkare som bara säger "ta en alvedon och gå hem och lägg dig och vila". Det är så många som råkat illa ut i vården och jag har tyvärr tappat all tilltro. Det är bara att hoppas att mensen dyker upp snart. Tack igen!Du kanske ska testa ta kontakt på nytt med Kvk och säga att du vill ta ett cellprov om du känner att du är orolig för att du har cellförändringar? Tycker inte att du ska gå runt och vara rädd, troligtvis har du inte ens cellförändringar men skulle det vara så att du har det så finns det ju behandling mot det så länge det upptäcks i tid och då hinner det inte utvecklas till något allvarligt!
Du är på BIM+37 idag ser jag, förstår att du börjar på att vara less på att inte få något svar på om du är gravid eller om mensen bara uteblivit! hur lång cykel brukar du ha?