Ska fröknarna se till att barnen är påklädda ute??
Självklart, de är ju deras jobb! Om dem är så bekväm av sig och inte ser till att barnen gör det så skulle jag kontakta rektorn!
Självklart, de är ju deras jobb! Om dem är så bekväm av sig och inte ser till att barnen gör det så skulle jag kontakta rektorn!
Lära sig ta ansvar som 6 åring? Lite väl tidigt enligt mig, helt ärligt - de tycker väl du också?;)
Hur ska dom hinna? Släppa ut en i taget! Det hör till deras arbetsuppgifter och klarar dom inte det så ska dom inte jobba där, då bör dom söka sig till en annan bransch!
Valmar, saramedm, punkster;
Det gör även dessa enligt TS, och de funkar ju inte.. Eller hur? Det gör dem även på vårt äldsta barns dagis (5 år) och det ser lika illa ut där ibland, överlag! Ska vi föräldrar behöva säga till om att våra barn ska ha kläder på sig när det är kallt? Vi kanske ska åka dit och klä på dem också? Det ÄR deras jobb, det är väl inte så att dem kan ha ryggen fri med ; "vi lär stå å kolla på ute!" innan dem ens kommit ut? Dessutom så har barnen väldigt bråttom ut i 9 fall av 10, då blir det ju säkerligen fel 9 av 10 gånger också! Och att sätta på barnen en tjocktröja när dem åker hemifrån hjälper nog inte då dem oftast är inne direkt på morgonen och då tar av sig tröjan när dem leker inne (varmt)!!!
Men har inte barnen kläder på sig så kanske dem blir hemma ett tag, säkert jäääääätte skönt för dessa utarbetade lärare!
Pedagoger? På äldstas dagis finns det en där som är Pedagog som varvar mellan tre förskolor.. Så det håller inte! Som har det i sin jobbtitel alltså, (pedagogiska, stavning?:)) det är vad jag senast såg..
Nu snackar jag från egna erfarenheter, och jag har ingen bra erfarenhet av förskolelärare!
Verkar vara vettiga förskolelärare som står och kollar på och snyggt kommenterar barnens klädsel!
Tänk om alla förskolelärare kunde göra så!
Håller med, borde vara lättaste uppgiften på en dag!
SaramedM ; barn som inte fryser?
Barn fryser inte, är inte kiss nödig, är inte hungrig, är inte trött när dem har roligt.. Jag fryser nästan aldrig, men skulle jag komma med jeans och tirre, nog skulle du reagera på mitt klädval när det är knappt 5+ på dagarna?
Barn ska ha kläder på sig och det är en del förskolelärarnas jobb att dem har det på sig när det är kallt ute!
Haha... Chansen? Dem har chansen på sig inne att klä på sig rätt där läraren kan se till att det blir rätt direkt! Tror inte att 6 åringar vill springa in för att klä på sig och missa allt roligt ute, då fryser dem hellre!
SaramedM;
Min erfarenhet är att förskolelärare hellre snackar strunt med kollegor än att göra sitt jobb!
Kajee;
Tycker att dem borde kunna klä på sig riktigt fr.o.m. årskurs 1!
Vårt äldsta har klätt på sig riktigt med kläder själv sedan hon var 3 1/2 år! Men hennes kamrater är sämre på de, även nu som 5 åringar! Så dem få som slarvar borde väl en lärare kunna hålla ett öga på när dem klär på sig?
Om man inte vet att man gör fel, då lär man sig ju aldrig vad som är rätt. Eller hur?
Fröken;
True story, "fröken"!
Huh? Me habble soumi!
Klart, men man måste även rätta barn som gör lite tokigt! Så att dem lär sig.....
Du formulerar dig tokigt så du förvirrar mig totalt!!
Vad menade du med förskollärare?
Men om dem gör fel lär väl någon säga till dem så att dem vet till nästa dag att det krävs mer kläder?
Haha, så du vet att det inte är så på alla ställen? Bara för att det inte är så hos dig så kan det väl vara så här?:-O
Självklart är det inte så mycket göra åt då! Varför släpper man ut någon med för lite kläder på sig öht? Får man verkligen vara ensam på så många barn? Det ska väl gå x antal fröknar på x antal barn?:)