Flugsvamp på förskolan!!!!
Självklart ska alla informeras om det....Man bryter inte säkretessen om man låter bli att säga namnen..
Självklart ska alla informeras om det....Man bryter inte säkretessen om man låter bli att säga namnen..
Jag har aldrig fått meddelat vilket barn det handlar om, bara vad som har hänt. Men hade reagerat om jag hade fått reda på sånt av en slump efteråt....
I TS exempel så kom det tillochmed ambulans....Fast barnen såg kanske inte det, olika hur förskolorna är uppbyggta...
Med det menar jag att det är nåt barnen hade kunnat berätta om hemma, och då hade jag velat veta att det faktiskt har varit en ambulans på förskolan. Men inte vilket barn det är...
Jag skulle inte ha uppgifter om barnet i ambulansen, bara info om att det har varit en ambulans där, så man kan svara barnet sen.....
Punkster, var hittar du stöd i lagen till att det är olagligt att informera om att det har varit en ambulans på förskolan?
Eller att ett barn åt av en flugsvamp, men det gick bra och gården kollas extra noga nu?
Eller om ett barn får feberkramper...Ska man inte säga nånting, fast barnen har sätt det?
Så länge man inte säger barnets namn är det då inte olagligt?
"Ett barn fick kramper idag, så ni vet om det ifall "Filippa" säger nåt om det.!
Visste andra barnen att detta barnet var borta? Om barnen visste hade jag velat veta..
Har förskolan dårliga rutiner när det gäller att ha koll på barnen är det ju bra det kommer fram direkt. I värsta fall tappar dom kanske bort ett barn i månaden, medan bara barnets föräldrar får veta...Och då tar föräldrarna för givet att det var en engångshändelse fast det inte var det.
Om det var ett annat barn menar jag..Var det mitt eget barn som dom tappade bort hade jag blivit vansinnig om jag inte hade fått veta.
Jag tycker inte det är detaljrikt....
"Det kom en ambulans till förskolan idag, så vet du det om xxx säger det."
Var är detaljerna?
Men var står det i lagen att man inte får informera så som jag "gjorde" i exemplet?
Så länge barnet pratar så säger nog barnet namnet med....Men barn diktar ju ofta upp, så därför vill jag veta om det är på riktigt eller inte.
OK, du tycker så, jag håller inte med dig. Handlar inte om min nyfikenhet.
Punkster, ja tolka är du bra på.....
Lägg in barnets namn också, då kan jag gå med på att det är sekretess. Eller om man säger en flicka, oh det bara finns en flicka i gruppen....
"Det kom en ambulans idag" Röjer inget om det var en barn/vuxen, pojke/flicka, eller namn.