Inlägg från: BymBym |Visa alla inlägg
  • BymBym

Flugsvamp på förskolan!!!!

Det är väl bra att informera alla eftersom ambulansen varit där. Barnen kommer säkert berätta för sina föräldrar och då är det ju bra om de vet vad det handlar om.

Om INTE ambulansen varit där så tycker jag inte att de behöver informera fler än de föräldrar det berör förutsatt att alla svampar är borta.

• BymBym
    norgesessan skrev 2010-10-11 11:44:52 följande:

Jag tycker inte det är detaljrikt....
    "Det kom en ambulans till förskolan idag, så vet du det om xxx säger det."
    Var är detaljerna?

Det kan jag hålla med om att man kan informera om.
    På vår förskola hade ett barn tryckt på brandlarmet. Brandbilen kom och de fick sig en övning men också en ordentlig tillsägelse av brandchefen att man inte trycker på larmknappen om det inte brinner. DET blev vi informerade om, men inte om vilket barn som tryckt på knappen.

En enkel bra information utan att utelämna något känsligt.
  • BymBym

Jenny F. Trodde ärligt inte föräldrar var så nyfikna. Men är det så har du rätt.

• BymBym

Jenny F
    Jag är nog inte så medmänsklig då skulle aldrig fråga vem barnet var om personalen berättar att en ambulans hämtat ett barn. Vad rör det mig liksom?
    Jag har fullt upp med mina egna barn

Jag har varit med om att personal berättar saker om andra barn. Det gillar jag INTE!

• BymBym

Sen är det klart att jag frågar vem som brutit benet på jobbet, vill ju ringa och höra hur det går. Och att fråga vem som öppnat butik är ju också självklart, förhoppningsvis vill väl personen i fråga att det sprids.

Men... Skulle aldrig fråga vårdpersonal vem de vårdar eller t ex personliga assistenter vem brukaren är. Det rör inte mig.

Svar på tråden Flugsvamp på förskolan!!!!