Fortfarande så kan jag känna att det skulle informerats om att det skett en incident (naturligtvis inte röja identitet) men saken är åtgätdad och det finns ingen anleding till oro. Då hade det stannat där och inga mera spekulationer, nu vill jag i all fall få reda på motivet till varför de valde och inte informera om händelsen och åter igen, jag har full respekt för sekretesslagen men udner den lyder väl andå inte information som kan leda till att olyckor, skador m.m kan förhindras. Olyckor är väl till för att förhindras.
Sedan så tycker jag faktiskt att detta kunde varit vilket barn som helst som drabbats på förskolan då det är på lekplatsen där samtliga barna leker dagligen.
Vi är inte ute efter att få reda på vilka barn det drabbade eller personliga saker utan bar info, man är ju väldigt noga som sagt var att informera om ex. magsjkuka, höstblåsor m.m
Nu var det ju den drabbade föräldern själv som informerade oss om detta och informationen enligt mig kommer då på fel väg.
För övrig info så har personalen bekräftat incidcenten och de har även varit i kontakt med kommunen samt gjort ett schema att en i personalen kollar gården varje morgon! BRA gjort! men åter igen informationen saknade vi.