Om du tjanar pengar sa kan man val inte lana hur mycket som helst fran csn?? Eller planerar du att jobba nu innan babisen ar har? For det ar smart tror jag.
Nar babisen val ar har sa far ni se hur det kanns for er da. En del har jattebra babisar som bara sover och ater och bajsar typ, medans andra far kolikbabisar som bara vill bli hallna och som bara skriker hela tiden. Om ni far en liten skrigig typ sa kommer din flickvan behova mycket stod hemma, och for allas skull ar det nog bast att du ar hemma da. Aven om 3000 extra skulle sitta skont, sa ar det inte sa mycket att hurra for om ditt barns mamma mar daligt och ni aldrig ser varandra.
Nu sa pluggar inte jag, men vi lever pa en skruttig lon i en av varldens dyraste stader, (NY), och vi klarar oss. Sure, vi har inte den coolaste platt-TVn, om vi vill aka till Sverige och halsa pa min familj sa sparar vi lange och far barnens biljetter betalda av slaktingar, (semester ar inte att tanka pa), vi koper bara klader pa rea och far mycket hand me downs etc. etc. etc. Anda sa lever vi inte jattesnalt, och vi ager lagenheten vi bor i, (vi har dock lan pa den, men vi hyr inte i alla fall).
Det vi gor ar att planera. Vi lever billigt, och sa blir det inte direkt nagra splurges. Barnen gar forst, eventuella grejer som jag och min man vill ha far vanta tills vi far in nat extra, vi vaxer ju inte direkt och klarar oss med forra arets vinterjacka aven i ar. Att planera middagar, att storhandla och i den man det gar, gora storkok kommer vi langt pa.
Det later bra att du redan nu borjar tanka och planera. Spara det som gar redan nu, och sen ar det bara att kora pa. Sa lange man inser vad ens ekonomi ger en for begransingar och inte lever over sina tillgangar sa gar det mesta.
Ja, och var inte radd for att be om hjalp, var inte for stolt for att ta i mot hjalp heller, (bade ekonomisk och praktisk).