Manuell utagning av moderkaka
Någon som vart med om att moderkakn satt fast så den inte kom med ut under förlossningen - utan fick tas ut manuellt! Hur gick detta till isåfall? Tacksam för svar!
Någon som vart med om att moderkakn satt fast så den inte kom med ut under förlossningen - utan fick tas ut manuellt! Hur gick detta till isåfall? Tacksam för svar!
De va just det jag va rädd för,, sövningen! Jag e livrädd! Har gjort det innan men e fortfarande lika rädd :(
Tack för svaren! Med dottern är jag akutsnittat pga av att hennes hjärtljud sjönk. Dom sa då efteråt att min moderkaka suttit väldigt hårt, när jag frågade om det fanns risk att den gör det nästa gång med så sa läkarn att det e väldigt troligt!
Och nu e jag gravid igen och överväger ett planerat snitt för att slippa gå hela vägen fram till förlossning och vara rädd för att bli sövd efter att ungen e ute!
Svåra beslut att ta - men jag tror inte att jag gör en bra förlossning om jag har det i bakhuvudet hela tiden :(
Jag tror att jag också ska boka ett sånt där samtal! Känns jobbigt att gå o tänka på detta jämt!
Jag vet att det inte e farligt att bli sövd och jag har vart med om det ett par ggr - men det är något med det som ger mig en fruktansvärd ångest. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om sista gången som var i februari :(
Jag hoppas att jag kan få prata med någon som tar min rädsla på allvar!