Inlägg från: regnbarn |Visa alla inlägg
  • regnbarn

Min pappa begick självmord

Anonym (Så nära) skrev 2010-10-08 14:15:14 följande:
    Min sambo sedan 22 år tog sitt liv i somras. Så nu e jag ensam med våra två barn i tonåren. Vi e ledsna men oftast e allt som vanligt, ungefär som om han e på semester. Jag vill fråga dig ts hur du mådde efter några månader. Det e liksom så ... stilla och konfliktfritt hemma. Omvärldens förväntningar verkar vara att vi skall "krisa", bryta ihop och storgråta så fort någon säger nåt känsligt.  Men så gör vi inte. Vi pratar  givetvis om honom och sörjer litegrann, nästan inga tårar, men ibland undrar jag om vi alla tre tar det FÖR "bra". Två av oss går i terapi , men ena barnet vill inte.   

Var du väldigt arg på honom? Var du arg på mamman? Förlåt om jag lånar din tråd men jag oroar mig mycket för mina barn och det kändes så bra att hitta nån som har varit i samma situation som mina barn.  Jag vill bara veta hur jag skall hjälpa dem framåt i livet på bästa sätt.
    Det är jag som är TS, inboxa mig gärna. Kan jag hjälpa dig och din failj så gör jag det gärna. Har inget emot att berätta men vill inte lägga ut allt i en allmän tråd.
Svar på tråden Min pappa begick självmord