Inlägg från: Anonym (Min mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (min mamma)

Min pappa begick självmord

Min mamma gick bort förra året, hon hade tagit för mycket tabletter. Om det var avsiktligt eller inte vet jag inte, men hon var otroligt deprimerad i många år och hade försökt ta livet av sig flera ggr tidigare. Hon gick och hämtade tabletter varje vecka hos öppenpsyk, men den 12/2 - 09 fick hon börja sköta sin medicinering själv och den 17/2 -09 hittade jag henne död, på sitt köksgolv.

Jag kan inte heller gå till graven. Jag har vart där några gånger, men det gör ont i hela mig. Jag har nog ännu inte riktigt fattat att mamma är död, jag tänker aldrig på henne (gör för ont) pratar aldrig om henne och försöker att bara låtsas som att jag inte alls hittade henne den där dagen. Det känns mer som att det där hände på någon film jag sett, jag har inte bearbetat det alls och känner mig inte redo att göra det heller. Jag var också relativt nyförlöst, mitt yngsta barn var sex månader när det hände...

Jag hoppas att jag någon gång kommer att bearbeta det här, men än så länge klarar jag inte av det....

• Anonym (min mamma)

Jag brukar också säga så när folk påpekar hur stark jag är, vadå stark: jag har ju fasen inget val förutom att gå vidare!

Jag saknar henne något fruktansvärt...

• Anonym (Min mamma)

Min mamma tog livet av sig för 13 år sedan. Jag var 11 då. Känns helt sjukt att det gått så lång tid. Jag tänker inte på det så ofta. Orkar inte. Önskar att jag fått lära känna henne bättre, när jag själv var vuxen. Önskar att hon fått träffa mina söner.

Jag var oerhört arg på min pappa när det hade hänt. De var nyskilda och bråkade så oerhört mycket. Mamma var ju jämt ledsen och jag la det på honom. På något sätt sitter det fortfarande kvar.. Även att man inte vet vad som egentligen hände.. Typ så.

Svar på tråden Min pappa begick självmord