Inlägg från: MalinTibro |Visa alla inlägg
  • MalinTibro

är så rädd att inte veta när det e dags..

jag e så sjukt rädd för att inte veta när det e dags o sen när det väl går upp för mig få panik.. Mitt förra barn föddes via planerat snitt då jag va så sjukt rädd för att föda o allt som är runt omkring. nu tänker jag inte ta den "enkla" vägen utan verkligen försöka både för min dotter, mig själv och bebisen..
    Jag vill absolut inte komma in förset utan hinna få bedövning.   när e det försent för bedövning??

Sen undrar jag om dom bryr sig om man har värsta busken?? jag e i vecka 31 nu o jag kan verkligen inte raka mig där nere mera.. har kompisar som har bett sina män att göra det åt dom.. inte så att vi inte e intima utan det e mera att jag e rädd att han ska skära mig.. jag vill INTE ha han där nere med en rakhyvel..

• Svar på tråden är så rädd att inte veta när det e dags..
  • MalinTibro

tack så mycket för allt snällt ni skriver.. känner mig mera peppad o som sagt det e juh det naturliga att föda vaginalt så denna gången hoppas jag inget annat dyker upp utan att jag kommer få den möjligheten..

Ja det får helt enkelt bli en buske hehe.. lyckades raka mig för någon vecka sedan men det tog evigheter o jag orkar det inte en gång till heheh.. o det hinner nog bli en härlig sådan om jag nu kommer gå hela tiden ut=)...

• MalinTibro
    Jagsajudet skrev 2010-10-10 19:59:46 följande:

Alla sa till mig att "Du känner när det är på gång, helt klart" Helskotta att jag gjorde, inte långt innan iaf! I mitt fall kom bebisen bara pang bom!

När jag kom in var jag öppen 9 cm och hade då bara haft värkar 15-20 min..  När jag ringde förlossningen ville dom inte ens att jag skulle komma in. Tur att jag åkte in ändå, för jag hann inte mer än att komma in på rummet innan krystvärkarna körde igång. Och ja, då var det för sent för bedövning, min värsta fasa! Men det gick fint ändå.
    Fasen nu känns det som om jag skrämmer upp dig, det var inte meningen. Jag är så nöjd med min förlossning, kunde inte få det bättre. Det jag vill säga är att man inte alls behöver veta så långt innan att det är på G. Ibland går det utav bara farten. Så ha väskan redo, jag fick inte med mig ett skvatt!

Och bry dig inte om busken.. Varken du eller barnmorskorna kommer tänka på muffens frilla!

oj ja det skulle vara redna drömmen för mig med.. asså helst vill jag att det ska gå fort o att jag slipper bedövning för alla dom inte ha der säger att dom mår bättre snabbare efter.. men vill inte ha ont i flera timmar hemma o så o sen drar dom ut på det så man dö ont i kanske ett dygn o sen inte hinna få någon slags bedövning.. födde du för tidigt???
    Min första dotter vägde 3840 och hon tog dom ut tio dagar för tidigt.. jag e rödd att nästa barn ska vara gigantiskt då dom säger att andra barnet väger mera..
Svar på tråden är så rädd att inte veta när det e dags..