Inlägg från: Tant Green |Visa alla inlägg
  • Tant Green

Vad är en krog?

Vad tänker du i första hand på när du tänker på att gå på krogen? Vilket är "det minsta" som ska vara uppfyllt för att du ska kalla det för krog?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en krog?
  • Tant Green

Bara lite nyfiken med anledning av de där vanliga trådarna om att "gå på krogen när man är nybliven mamma" som alltid spårar ur, och jag misstänker att det beror på att alla associerar "krogen" med så olika saker

• Tant Green
    idiblon yes skrev 2010-10-01 20:49:51 följande:
    Borde inte spela någon roll vad av alternativen de associerar med, det ska vara helt ok att gå på krogen oavsett.

Bara som en parentes sådär liksom.
    Absolut. Men det känns extra meningslöst med diskussioner där man inte ens menar samma sak fast man använder samma ord. Jag skulle vilja ha en liten FL-ordlista så att alla menar samma sak med orden man använder
  • Tant Green

Min teori verkar hålla så här långt... att man associerar krog med rätt olika saker. Jag har också funderat på det i trådar som t.ex. handlar om att någon gått på "krogen" som höggravid och vissa blir upprörda för att det är hög ljudvolym, fulla människor som man kan bli knuffad av i magen osv... medan andra inte förstår någonting och tycker "men hon ska väl bara sitta still och äta och dricka en ramlösa"

Svar på tråden Vad är en krog?