Anonym skrev 2010-10-01 13:10:19 följande:
Jag förstår inte vitsen med sådana här trådar....
Om medecinen är så viktig så "missar" man väl inte en faktura när man vet att det kommer orsaka att man får problem nästa gång man ska hämta ut sin medecin..........eller så prioriterar man så man har råd att hämta ut medecinen.
Är det ingen som ser sambandet mellan handling och konsekvens nu för tiden.
Nej, jag kan förstå vad du menar men det är ju så att jag trodde jag skulle hinna hämta ut på högkostnadsskyddet, men då vi alla kan bli sjuka osv. så gjorde det att jag missade just o hämta ut hela asken med ngn ynka dag innan det gick ut..
Sen jobbar min sambo på en bemanningsfirma så vi vet aldrig hur mkt han får ut..
Vi priorieterar då att betala så mkt räkningar vi kan och sen spar vi lite till mat så att jag då inte hann hämta ut innan högkostnadsskyddet försvann gjorde att jag nu sitter här och undrar om vissa har bra råd!
Som tex, Birgitta.. Hon berättade ju om att jag kunde gå till de apotek där jag hade faktura/ delbetalning, visst det är liten längre bit dit än till de TVÅ apotek jag har i mitt centrum men då kan jag hämta ut allt, och delbetala det.
JA, jag missade förra räkningen då vi hade 10tusen och klara oss på, (visst barnbidraget oxå men det hade gått åt till blöjor osv. INNAN..) hyran ligger på 6300kr och vi har ett lån som dras från konot direkt på 2000kr. resten försöker vi klara oss så långt vi kan på att köpa mat och bensin när sambon får jobb de dagar och hämta ett barn som bor ibalnd här.
Då vi har väldigt ont om pengar alla månader nu så har vi försökt tömma ur alla möjligheter innan och jag har vetat om tabletterna, men vissa av dom får man inte hämta ut långt innan då de räknas som narkotikapreparat och då måste det gå ca 21dagar emellan osv...
ngt mer du undrar över???
Vi kan alla hämna i knipor, vi försöker klara allt vi kan nu!
Koncentrerar oss på hyra, el och sen mat o bensin till det vi måste åka till, tex jobb o hämta barnet, men annars så betalar vi av de räkningar vi kan därimellan och resten får gå till kronofgden!
Kul va! Men vi har inget val och förhoppningsvis så kan jag få LOV att komma ut till arbetslivet ganska så snart, för jag klarar inte det här så länge till...
Sambon tar alla tillfällen han får att jobba, så vad gör man??
Ska jag förklara hela livet för dig? Varför man är i den här sitsen osv oxå??
Ursäkta mig men man blir lite arg.. Alla kan göra missar, och tyvärr så blir smällen stor ibland!