Inlägg från: UntilTheDark |Visa alla inlägg
  • UntilTheDark

Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?

Anonym skrev 2010-10-01 13:10:19 följande:
    Jag förstår inte vitsen med sådana här trådar....

Om medecinen är så viktig så "missar" man väl inte en faktura när man vet att det kommer orsaka att man får problem nästa gång man ska hämta ut sin medecin..........eller så prioriterar man så man har råd att hämta ut medecinen.

Är det ingen som ser sambandet mellan handling och konsekvens nu för tiden.
    Jag håller med.

Jag har levt på existensminimum och äter cipralex. Men jag räknade ut när jag skulle behöva hämta ut nästa gång långt i förväg och sparade pengar varje månad så jag visste jag kunde hämta ut. Det är ju så man får göra. De tar ju inte slut hipp som happ och man kan räkna ut enkelt. De flesta förpackningar innehåller 98 tabletter, drygt 3 månader.
  • UntilTheDark

Ja ni får gärna kalla det att jag sätter mig på höga hästar , varsågoda! Men jag håller fast vid min åsikt. Och kan inte ts hålla reda på det själv om hon mår så dåligt kan man be någon annan göra det. Ex hennes partner.

• UntilTheDark

Men jobbar man på bemmaningsföretag har man väll alltid en grundlön oavsett om man får jobba eller inte? Om han är fastanställd dvs.

• UntilTheDark
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 15:56:22 följande:
    Väldigt konstruktivt och gulligt att förvandla tråden till att TS ljuger eller far med osanning.
    Eller ens ifrågasätta.

skitsamma om hennes man är oljemijardär, hon har inte pengar till medicin och vill ha råd.
    Jag skrev en fråga, har inget med att jag tror ts ljuger! Så lägg ner.
Svar på tråden Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?