• Anonym (TS)

Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?

Nu behöver jag hjälp..
    Har flera medicinsorter som jag behöver hämta ut NU, eller  imorrn/ övermorgon senast..
    Jag vet inte alls hur vi ska få ihop pengar att hämta ut de, mitt frikort hade visst hunnit gå ut
    Nu är det kris.. *gråter* 
    Hur gör man??
    Förut hade de avbetalning på mitt apotek där jag hade konto, men eftersom vår ekonomi har rasat och jag har fått anmärkning så fick jag inte teckna om det när de bytte regi.. =(

• Svar på tråden Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?
  • shitvadjaghatar

Shit vad jobbigt.
    Men det låter ju som att du kanske får gå till soc om du inte kan låna av någon vän eller granne.

Vissa mediciner måste man ju bara ha.
    Får jag fråga vad för sorts mediciner och hur mycket pengar det rör sig om?

• Anonym (TS)

Vi ligger tyvärr preeeeecis över deras norm, men då vi har ett banklån som dras direkt från kontot så gör det ju svårt att låta allt utöver mat, hyra, el osv. gå "vidare" som de tycker man ska göra..

Just det som jag verkligen måste ha är cipralex (och propavan, stilnoct och vitaminer som efter en operation gör att jag måste äta de..) men efter cipralexen så kommer jag upp i frikort direkt igen, så det är ju bara det att man måste köpa allt direkt
    Förut köpte jag på kontot och kunde då dela upp det i ca 4ggr iaf

Låna.. nja, jag tror inte jag har annat val än att sätta sig och skriva ett "tiggar-sms" snart
    Har nyss utökat lånet hos min pappa, mina syskon kanske har men vet inte alls när jag kan betala ändå
    Äldsta syskonets partner är ganska "Kinkig" med pengar och vill ha tillbaka de väldigt snabbt osv..
    Har alltid betalat tillbaka men det går inte alltid så snabbt..
    Mitt yngre syskon ska nu flytta, till dyrare boende så jag vet inte om det går där heller..
    Sambon kollar oxå, och hans syskon verkar inte heller ha pengar.. 

• Birgitta2

Jag vet att många apotek har bytt regi. Men det finns fortfarande apotek som är med i apoteket AB och där kan du fortsätta med din delbetalning. Kolla på www.apoteket.se var den finns där du bor. Då behöver du inte heller skriva på ny kontoansökan utan bara fortsätta med delbetalningen.

• Hexx

Om det hjälper så kan man ju be att få mindre förpackningar. Om uttaget är tex på 100 tabletter kan du be att få 30.

• Anonym (TS)

Tack Birgitta, Kan man kolla upp på något sätt om man får ta på sitt konto då?
     För jag tror jag ahr missat sista fakturan..

• Anonym (TS)
    Hexx skrev 2010-10-01 12:42:19 följande:
    Om det hjälper så kan man ju be att få mindre förpackningar. Om uttaget är tex på 100 tabletter kan du be att få 30.
    tack, det kanske kan hjälpa..
  • shitvadjaghatar

Nu är jag absolut ingen läkare, men behöver du verkligen cipralex, propavan och stilnoct på en gång?
    Tar du alla tre då?

Har du ingen mormor eller så som käkar stilnoct? Trodde alla över 70 år gjorde det
    Skämt å sido, men vitaminer låter i mina öron som någonting som kan vänta iallafall några dagar om det är akut.

Lycka till!

• Anonym (TS)
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 12:54:17 följande:
    Nu är jag absolut ingen läkare, men behöver du verkligen cipralex, propavan och stilnoct på en gång?
    Tar du alla tre då?

Har du ingen mormor eller så som käkar stilnoct? Trodde alla över 70 år gjorde det
    Skämt å sido, men vitaminer låter i mina öron som någonting som kan vänta iallafall några dagar om det är akut.

Lycka till!

Hahaa.. Jadu, tyvärr bor både mormor o farmor långt borta och tror tyärr inte de äter just dom
    Har inte haft stilnoct hemma på länge och nu börjar sömnen bli väldigt lidande..
    Cipralex är ju den som är viktigast och när den är uthämtad så har jag kommit  upp i all kostnad på högkostnadsskyddet igen så då blir det andra "gratis"..
    Cipralexen är antideppresiva och  propavan och stilnocten är för sömnen, så något av det andra behövs ändå..
  • Hexx

Men ta en liten förpackning av cipralex och en av tabletterna för sömnen då.

Svar på tråden Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?