Inlägg från: Birgitta2 |Visa alla inlägg
  • Birgitta2

Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?

Jag vet att många apotek har bytt regi. Men det finns fortfarande apotek som är med i apoteket AB och där kan du fortsätta med din delbetalning. Kolla på www.apoteket.se var den finns där du bor. Då behöver du inte heller skriva på ny kontoansökan utan bara fortsätta med delbetalningen.

• Birgitta2
    Anonym (TS) skrev 2010-10-01 12:46:35 följande:
    Tack Birgitta, Kan man kolla upp på något sätt om man får ta på sitt konto då?
     För jag tror jag ahr missat sista fakturan..
    Att du missat sista fakturan tror jag inte gör nåt, men försök betala in den så fort du kan. Du behöver inte "kolla upp". Jag har själv delbetalning. Mitt lokala apotek är "det gamla" apoteket, i sin gamla regi. Det i stan tillhör Apoteket Hjärtat - dvs i helt ny regi. Där måste man ansöka på nytt. Det har jag i och för sig gjort, eftersom jag vill ha valmöjligheter.

Jag var på mitt lokala apotek och bad att få just den här informationen. Så jag vet att det funkar.

De apotek som finns på www.apoteket.se är enbart de apotek som finns i den gamla regin, och de fortsätter som förr, med samma delbetalning och du behöver INTE söka nytt. De apotek som är i ny regi finns inte listade på den webbplatsen.
  • Birgitta2
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 13:11:36 följande:
    Då skulle jag göra så här:

Panta flaskor och burkar, leta småpengar i alla fickor och jackor och väskor och under soffkuddar.
    låna en tjuga här och en tjuga där. Kanske av nån granne?

Säg att du tappat bort ditt bankomatkort och måste köpa toapapper eller nåt.
    Sen plockar du ut ett litet paket cipralex. Eller ett stort och så kommer du upp till högkostnadskortet och får alla tre.

Det kan väl inte kosta så mycket? Mina seroxat kostar typ 60 kr.

Har du ingenting som du köpt nyligen med kvitto kvar som du kan lämna tillbaka?
    Men om nu någon skriver en sån här tråd, och man själv sitter inne med kunskapen, så kan man ju snällt svara istället för att sätta sig på höga hästar och komma med pekpinnar. Ibland sätter livet krokben för en, och då kan man behöver lite hjälp på vägen.
  • Birgitta2
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 14:00:36 följande:
    Va?

Jag anser mig enbart vilja hjälpa TS.

På vilket sätt har jag satt mig på höga hästar?

Då är det väl snarare army of dreams och den anonyma fegisen som gjorde det genom att inte känna til symtom på folk som mår dåligt och istället ifrågasätter poängen med tråden?

/lite sur.
    Förlåt - det blev en felsyftning här. Jag svarade inlägg 12, men det glömde jag ju citera.
  • Birgitta2
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 13:11:36 följande:
    Då skulle jag göra så här:

Panta flaskor och burkar, leta småpengar i alla fickor och jackor och väskor och under soffkuddar.
    låna en tjuga här och en tjuga där. Kanske av nån granne?

Säg att du tappat bort ditt bankomatkort och måste köpa toapapper eller nåt.
    Sen plockar du ut ett litet paket cipralex. Eller ett stort och så kommer du upp till högkostnadskortet och får alla tre.

Det kan väl inte kosta så mycket? Mina seroxat kostar typ 60 kr.

Har du ingenting som du köpt nyligen med kvitto kvar som du kan lämna tillbaka?
    Förlåt, jag råkade trycka på citationstecknet på ditt inlägg. Nr 12:s inlägg var vad jag retade mig på. Ta inte åt dig är du snäll.

Förlåt förlåt
  • Birgitta2
    shitvadjaghatar skrev 2010-10-01 14:12:11 följande:
    He he, ok, tänkte väl

Men på FL vet man aldrig.
    Nä, jag vet, FL kan vara knepigt. Men ibland trycker jag på fel citat, syftar fel - och  oj, så fel det kan bli då. Jag brukar hålla mig till sak, och jag brukar inte gnälla på fel människor, men mina sista kommentarer blev riktade till HELT FEL folk.
  • Birgitta2
    UntilTheDark skrev 2010-10-01 15:27:00 följande:
    Men jobbar man på bemmaningsföretag har man väll alltid en grundlön oavsett om man får jobba eller inte? Om han är fastanställd dvs.
    Det beror på hur länge man varit anställd.
Svar på tråden Har inte råd att hämta ut medicinen! Hur ska jag göra?