• längtan09

babyskydd eller byta ?

Finesse skrev 2010-09-30 15:32:24 följande:
    Ja visst är känns det surt att betala för säkerhet.. det kan ju vara bättre att köpa begagnat å inte veta om det blivit krockad å sen vid en krock märker man att oj den där stolen var nog inte så smart köp.. men det kändes ju så surt att köpa en ny och säker stol...

Barn kostar pengar.. punkt slut
    Ursäkta, men det där var rätt otrevligt skrivet. Det hade räckt med att skriva: "Tänk bara på att en begagnad stol kan vara krockad och då fungerar det inte så bra vid eventuell krock"
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Småtokig skrev 2010-09-30 15:39:09 följande:
    Har de ändrat rekomendationen? För det jag har hört är Minst 4 år.
    Dom säger minst 4 år men så länge som möjligt.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    Finesse skrev 2010-09-30 15:43:33 följande:
    Visst var det.. men då kanske hon får upp ögonen. Vet du hur många trådar det finns här på fl om hur dyrt det är med en bilbarnstol.. att man vänder det äldre barnet (allt mellan 2-4 år) bara för att det yngre barnet måste sitta i stolen och dom har inte råd att lägga ut pengar på en till bakåtvänd bilbarnstol. Vet du hur arg man blir då? Folk måste få upp ögonen och inse att barn kostar pengar.
    Ja det vet jag, men du vet inte varför TS ville köpa begagnat. Jag vet även att många vänder tidigt, jag är inte bakom flötet. MEN TS sa att det kändes dumt att punga ut så mycket pengar för en stol dom sällan använder. Hon kanske inte visste att det är osäkert med en begagnad stol. Eller hon kanske tänkte fråga en kompis som hon vet inte krockat stolen? Du bara antog att hon hellre fikade på stan med sina vänninor än köpte en bilbarnstol och det är inte schysst.
    Mamma sedan juni 2009
  • längtan09
    badplats skrev 2010-09-30 16:04:17 följande:
    fika vet jag knappt vad det är :) Men tack för tipset, ska höra runt bland vänner om dom har någon stol!
    Gör så! Alternativt håll koll på babyaffärerna. Ibland finns det stolar för 2000 kr, helt nya.
    Mamma sedan juni 2009
Svar på tråden babyskydd eller byta ?