• badplats

babyskydd eller byta ?

Dottern väger nu 9,5 kg på senaste kollen för någon vecka sen. Har funderat på det där med bilstolen, har ett babyskydd nu som går upp till max 13 kg.
    Åker bil väldigt sällan ungefär en gång varannan månad.

Kan jag ha babyskyddet fortfarande eller måste jag byta bilstol helt?
    hur skulle ni göra?
    Hon är 10 månader snart

• Svar på tråden babyskydd eller byta ?
  • badplats

tack =) ska kolla in begangat marknaden. Känns lite surt att punga upp flera tusen på en stol man knappt använder.

Nått speciellt märke du rekommenderar? Har en britax nu tror jag, är helt lost när det gäller bilbarnstolar

• badplats
    Finesse skrev 2010-09-30 15:48:29 följande:
    Mina med..

Det finns inte nån i min bekantsskapskrets som har sina barn sittandes bakåtvända längre än till 3 år.

Min svägerska t.ex. hade inte råd att köpa en ordentlig bältestol utan köpte första billiga hon kunde hitta för hon är ensamstående.. sen går hon å köper en jacka till sig själv för 600:- och åker utomlands.. mm.. då är man fattig. Kanske därför jag blivit som jag är.. hatisk och aggresiv mot alla som inte tänker på sina barns säkerhet.
    min privatekonomi är inget jag vill slänga ut på nätet men är det något jag tar mig råd till så är det dottern. Min tanke var att hitta en bra begangad stol att ha tillsvidare, självklart ska jag inte köpa först bästa som finns utan kolla runt om se om det finns bra stolar.....

släng inte ut din aggresivitet på mig!
  • badplats
    längtan09 skrev 2010-09-30 15:55:29 följande:
    Ja det vet jag, men du vet inte varför TS ville köpa begagnat. Jag vet även att många vänder tidigt, jag är inte bakom flötet. MEN TS sa att det kändes dumt att punga ut så mycket pengar för en stol dom sällan använder. Hon kanske inte visste att det är osäkert med en begagnad stol. Eller hon kanske tänkte fråga en kompis som hon vet inte krockat stolen? Du bara antog att hon hellre fikade på stan med sina vänninor än köpte en bilbarnstol och det är inte schysst.
    fika vet jag knappt vad det är :) Men tack för tipset, ska höra runt bland vänner om dom har någon stol!
  • badplats

nu är ni nog en aning off topic här, tråden handlar inte om hur länge en bilstol håller eller om jag har råd eller inte råd att köpa stolen. Jag ville bara ha svar på om jag ska byta eller inte, som jag skrev tidigare är inte inne i hur bilstolar funkar eftersom jag inte har egen bil... fick svar av de två första inläggen.

• badplats
    cicci85 skrev 2010-10-01 05:55:02 följande:
    Men åker man en gång varannan månd spelar det kanske inte så stor roll... Tycker att det är en bra stol om man inte har egen bil TS: jag tycker småbarn sitter bättre i stolen om man även har en sån här www.bigbaby.se/produkt.php?id=187 blir lite trängre vid huvudet då.
    ja, jag vill ha en lätt stol man kan plocka in och ut ur bilen hela tiden eftersom det inte alltid är samma bil vi åker med. Jag är nöjd och syrran som är mer kunnig än mig tycker den är bra. Snart ska vi ut och provköra den lite =)
Svar på tråden babyskydd eller byta ?