Elitserien 2010 / 2011 !
Jo, på sätt och vis håller jag med dig! Men för mig är den enda sporten med underhållning Innebandy! Hockeyn och fotbollen är passion - något som man lever och andas!:)
Och givetvis är inte upplopp på arenan något som jag tycker är vettigt.. Eftersom det sitter x antal oskyldiga på läktaren som inte alls har samma intresse som dessa herrar! Deras intresse är just laget, slåss och "having a laugh"! Sen att det smäller runt om på stan är en annan sak, där är det endast dem som vill som möts! Och då ser jag inga problem.. :) Och intern slagsmål är bland det värsta som kan hända - sänder både dåliga signaler utåt men även inom AIK som inte alls är bra. Så på din fråga ; Nej, det är inte rätt.. :(
Men - ett AIK - Dif derby kommer aldrig att vara en folkfest. Kommer aldrig kunna bli! Det är så stor rivalitet mellan lagen och supportrarna! Ungefär som Lazio - Roma i Italien (höger- mot vänsterextremister), Celtic - Glasgow rangers i Skottland och Boca JR's - riverplate i Argentina.. Eller Millwall - West Ham United, Tottenham - Arsenal, Manchester City - Manchester United håller även dem samma klass som AIK - Dif.
Visste du att derbyna mellan AIK - Dif är rankad topp 10 som Europas hetaste derbyn?:)
Ja, tredje raka nu! Grymt viktigt för laget att få vinna, speciellt mot Luleå och hv som ligger i toppen!:) Imorgon väntar MoDo som också är en viktig streckmatch som måste vinnas!:) Och känslan om slutspelet har inte försvunnit helt.. :)