Inlägg från: Färna |Visa alla inlägg
  • Färna

Elitserien 2010 / 2011 !

För de första : vet du vad som låg bakom allting? Troligen inte eftersom du är en TV-SUPPORTER!

För det andra : Ska du skicka ner Dif i allsvenskan också då eller hur resonerar du nu?

För det tredje : Ska man uttala sig om saker man inte har en aning om?

AIK

• Färna

Eftersom du inte vet va du snackar om ska jag upplysa dig om följande ;

AIKs INTERNA bråk startade efter att en kille hade knuffat en tjej och vägrat ge en ursäkt, han fick ta konsekvenserna av sitt handlande och sen kommer OV ner och ska bryta slagsmålet, vilket förvärrar det hela då ov's inte är speciellt omtyckta!

Dif's stormning var pga att en kille hetsade dfg killar vid 1-1 målet, och eftersom du troligen inte vet vad dfg är så kommer en förklaring även på det ; dfg är en förkortning på Djurgårdens fina grabbar och är huliganer precis som Firman Boys (AIK)!

AIK och Djurgården är bland Sveriges största klubbar (AIK är 1 i Sverige) och har troligen fler fans än vad lilla Luleå har invånare, och som du då kanske förstår även fler supportrar som är kriminella än just Luleå, Brynäs, Modo och övriga lag i Elitserien!

Ja, jag kan både snacka skit och svinga min höger - då jag är bra på både MMA och boxning.. Vad nu jag har med saken att göra???

Pissa på? Har ni gjort det i år menar du? Har du sett sammandraget från mötena på sporten då eller?

Tycker du kan hoppa på skotern och åka iväg till byn och bränna en saik tröja..

• Färna

Dessutom har AIK och Dif en sådan rivalitet som du inte hittar någon annanstans i Sverige! Att det då smäller och händer grejer är inte så konstigt.

Men det är svårt att förstå för någon vars klubb inte betyder någonting - för någon! Den finns bara där, gör inget väsen av sig och väcker inga känslor hos någon.. Fy fan va tråkigt!

"Vi älskar när ni hatar oss - va fan gör de?"

• Färna

Haha, ja.. Floder! Svenska mästarna slog vårt juniorlag med 8-2... Hade inte förväntat mig 3 p borta mot HV71 heller med den truppen AIK har just nu.. 9 ordinarie spelare borta.. Ändå tog vi poäng av Modo! Hur skulle det gå för Luleå med 9 spelare borta tror du? Inklusive att vi har elitseriens BÄSTA målvakt borta...

För att svara på ditt andra inlägg :

Så här är det, under hela fotboll säsongen så jagar ov folk med batong, supporterpolisen kör in i folkmassor med sina piketbussar, slår oskyldiga, rider in i folk och brukar övervåld, något som du inte ens sett eller kommer att uppleva, så att det blir slagsmål mot ov/polis är inte förvånande och det är bara frågan om när och inte om det kommer att hända igen! Och om du fortfarande tycker det är löjligt så borde du sluta se i blindo och uppleva hur det är att vara AIKare! Du pratar som alla andra som tycker att man borde ge tillbaka med samma medel, men inser inte att det är tjejer och oskyldiga som råkar illa ut! Jag har sett när 15 åriga tjejer fått så mycket stryk av polis och ov att dem knappt kunnat stå efteråt, för att sedan inte få hjälp av sina vänner, är det rätt tycker du???

Både ja och nej, men kom inte och tro att huliganerna är oinsatta! Det är bara pinsamt, för dig!

Du som drog in mig, svarade rätt å slätt på ditt påhopp! Helt ärligt, har du förväntat dig ett svar på den frågan?

Nej, eftersom båda lagen har mer fans än vissa städer i Sverige, så är även den skara som är kapabla till vad som helst 60% högre än på andra ställen!
    Men inte våga se live? Varför skulle man inte våga se dem matcherna på plats för?

• Färna

Jo, det blir ju bara hårdare och hårdare.. Och i 95% av alla gångerna så är det oskyldiga (små tjejer och yngre överlag) som råkar ut för deras "huliganbehandling" och det är inte roligt att se.. Speciellt inte när firman inte ens är i närheten! (Firman som för övrigt hindrade slagsmål i somras mot ifk göteborg hemma då dem motade bort allt folk som gick dit.. ) Det borde klassas som mordförsök det som supporterpolisen gör vissa gånger!

Jag citerar en polis : " kom då din jävla horunge så ska jag slå in skallen på dig med batongen! " är det lämpligt att uttrycka sig så till en kille i 15 års åldern som kommer och går och inte har varit delaktig?

Varför blir man rasist/nazist är en liknande fråga, det finna 1000 svar och förklaringar. Den största är väl att klubben är deras allt, och det är något som dem håller kärt. Sen är huligankulturen hämtad från öarna (England) och där är den 100 gånger värre, i Italien 500 gånger värre och i Argentina 1000 gånger värre.. Det som hände på derbyt senast händer på korp nivå i dessa länder!

För att göra en långhistoria kort:

Jag har en polare som var i Argentina på 5 matcher, inklusive världens hetaste derby (boca jrs - riverplate) och han är ingen duvunge och det var det mäktigaste han har varit på! Barras bravas ( boca's huliganer) umgicks han med och reste med till bortamatcherna, och där arbetade inte polisen ens i närheten av vad den svenska gör! Det trotts att pistoler

• Färna

För att göra en långhistoria kort:

Jag har en polare som var i Argentina på 5 matcher, inklusive världens hetaste derby (boca jrs - riverplate) och han är ingen duvunge och det var det mäktigaste han har varit på! Barras bravas ( boca's huliganer) umgicks han med och reste med till bortamatcherna, och där arbetade inte polisen ens i närheten av vad den svenska gör! Det trotts att pistoler

• Färna

För att göra en långhistoria kort: Jag har en polare som var i Argentina på 5 matcher, inklusive världens hetaste derby (boca jrs - riverplate) och han är ingen duvunge och det var det mäktigaste han har varit på! Barras bravas ( boca's huliganer) umgicks han med och reste med till bortamatcherna, och där arbetade inte polisen ens i närheten av vad den svenska gör! Det trotts att pistoler & andra tillhyggen var lika vanliga som skor är i Sverige.. Eller så är det pga de som dem inte jobbar så, dem får en situation som skulle sluta i ett fulltaligt krig! Men i Sverige är media (ab och Expressen) riktigt snabba på att skapa rubriker som ; här dör fotbollen, skandalderby osv osv.. Men händer det på öarna eller i Italien, då är det stämning, känslor, passion för sitt lag och helt underbart.. Så ska en match vara! Men händer det här så ja, då är det inte lika häftigt nå mera, varför?? Funkade inte i mobilen så är tvungen till trippelposter!:/

• Färna

Olika uppfattning om samma händelser? Du skojar va?

Hur många poliser har dött i samband med upplopp? Vad jag vet så är det bara supportrar som har dött, men upplys mig gärna.. Kan ha missat något!

Okej, vi säger att AIK/Dif skulle få 1 miljon i böter för dessa händelser som har hänt.. (lek med tanken att BÅDA lagen straffas eller att samma sak händer i kommande derby där Dif är hemmalag) Vad ska dem då få pengarna till för nästa match som kräver MER pengar för säkerhet?

Det är inte AIKs/Difs sak, det som händer utanför arenorna är en samhällsfråga! Ingen av klubbarna kan göra någonting utanför en arena, det är polisens uppgift! Klubbarna har varken medel eller resurser att jobba utanför arenan! Men innanför entréerna är de klubbarna som är ansvariga - därför finns ov och publikvärdar, som i sin tur saknar befogenheter! Och vad ska ov och publikvärdar (som jobbar Gratis!) göra mot dem? Dem kan ingenting göra oavsett befogenhet att slänga ut dessa personer! Vi snackar inte om en ensam bråkstake utan det är ett 100-tal dem har att göra med! Och som senast när inte ens polisen vågar sig ner och ingripa?

Och en viktigare sak att tillägga : Huliganer finns i ALLA elit klubbar, så vad tycker du att DIN klubb ska göra mot dessa personer?!

• Färna

För långt för att svara i mobilen, åk senare...

Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !